type draad pneumatische snelkoppeling

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5412
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: type draad pneumatische snelkoppeling

Bericht door serum »

Bij hobby hoort toch geen kvk?
Gebruikersavatar
TomAndKobus
Donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 12 feb 2020 12:43
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: type draad pneumatische snelkoppeling

Bericht door TomAndKobus »

Ik heb een eenmanszaak en zou het leuk vinden om iets te kunnen frezen voor anderen. www.tomswerkplaats.nl
Echter ik heb nog 0 opdrachten. Ik ben afgekeurd voor werk. Ik ben snel moe en kan geen druk aan. Dus als ik een opdracht aanneem, dan moet ik het kunnen doen op momenten dat ik mij goed voel. Er zijn dagen dat ik niets kan en er zijn dagen dat ik energie heb. Het voordeel van een eenmanszaak is dat ik ook bij groothandels kan kopen. Voor bouten en moeren ben ik dan ook goedkoper uit hier bij een bedrijf in Gouda en kan ik daar ook online bestellen.
Vandaar.....

Groeten, Tom.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13523
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: type draad pneumatische snelkoppeling

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ik koop al mijn Pneumatiekspul bij ICH.
Persoonlijk vind ik het een fijn bedrijf.. ze doen ook niet moeilijk als je het besteld op wilt komen halen, ik heb't wel eens gehad dat 't "kort dag" was.. en dat ik 'smorgens onderweg naar een klant de pneumatiekspulletjes bij ze opgehaald heb

die Koppelingen met een O-ring zijn bij mij ook favoriet.. zelfs handvast dichten ze al af.. je hoeft er dus geen kracht op te zetten..

https://www.pneumatiek.nl/koppelingen/i ... rd/riki-p/
Deze koppelingen gebruik ik veel.. 'k vind het qua prijs nogal meevallen, en ze werken gewoon goed..'k heb ze bijvoorbeeld ook op mijn Vacuumtafels zitten.
Ik heb vanwege Lucht en Vacuüm toepassingen op horlogemakers werkbanken altijd een "voorraadje" 6 en 8 mm koppelingen 3/8" in huis.. een poosje geleden zat er een behoorlijke levertijd op een Vacuüm Ejector.. nou.. dan pak je een verdeelblok, draait er 3 koppelingen, en een plug in, en je maakt een inzetje van messing : Presto!.. één Vacuüm Ejector!
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1963
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: type draad pneumatische snelkoppeling

Bericht door Breaker »

Ik bestel regelmatig bij FHT perslucht, vind het voornamelijk overzichtelijk en groot assortiment, maar moet er soms wel een paar dagen op wachten.
hugo stoutjesdijk schreef: 01 mar 2022 07:47 Ik gebruik het liefst alleen nog maar met O-ring, getob met tape heb ik ook geen zin in.
O-ring is niet altijd praktisch, maar teflon tape heb ik ook een gruwelijke hekel aan, voor de grotere verbindingen gebruik ik sinds een tijdje Griffon Kolmat fibre seal dat is al een stuk makkelijker te verwerken, en recent heb ik ook Loctite 542 geprobeerd en daar ben ik tot dusver eigenlijk wel blij mee.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Gebruikersavatar
TomAndKobus
Donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 12 feb 2020 12:43
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: type draad pneumatische snelkoppeling

Bericht door TomAndKobus »

Hallo allemaal,

Net een testje gedaan met 1/4 BRITISH STANDARD PIPE PARALLEL, Dit is dus de draad die ook op de pneumatisch connectoren zit (vaak). En deze draad is goed te snijden met een 60 graden frees. Dus dat is mooi, hoef ik niet iets speciaals te kopen voor deze draad.

Verder hartelijk dank voor de websites waar ik pneumatische koppelingen kan kopen. Ik ga in het vervolg de koppelingen kopen van betere merken.

Nu ik de schroefdraad kan maken, ga ik verder met mijn zelfgemaakte fogbuster. In een ander draadje ga ik hier mee verder.

Bedankt, Tom.
Plaats reactie