betaalbare lineaire geleiding

Alle geleidingen bijv blok of linear, kogel enz Maar ook lagers kunnen hier besproken worden.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Giel
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 mar 2022 16:55
Locatie: elst

betaalbare lineaire geleiding

Bericht door Giel »

hallo

ik wilde even mensen laten weten dat er in Nederland een fabrikant van lineaire geleidingen is maat 9 tm 45 doet zeker niet voor hiwin onder!
levert ook aluminium lineaire eenheden en frame materiaal (vanaf maat 4545) dit achten zijn stevig genoeg om doorbuigen te voorkomen onder normale omstandigheden.

website www.almotion.nl

op de site naar webshop navigeren, als je iets wilt bouwen kan je een tekening sturen met maten dan wordt er ook een keer na gekeken en een staatje maken dan krijg je een offerte inclusief alles wat je nodig hebt.

bedenk wel de focus ligt bij hun op bedrijven dus geen vragenuurtje houden... even goed kijken in de product bladen etc wordt op prijs gesteld.

ik heb er zelf een 3d printer bouwpakket gekocht, loopt nu 1.5 jaar zonder speling en nu mijn volgende project een cnc freesmachine bouwen van een hu 20 vario aandrijving en spindel die ik op de kop getikt heb.

vandaar ook lid geworden van cnc zone.

groeten giel
hu 20 dm vario spindel moet een cnc machine worden
prusa 3d printer
bezig een 8assige 3d print/frees te ontwikkelen 600x600x800 x2 werk oppervlakte dubbele corexy in een machine samengebouwd
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: betaalbare lineaire geleiding

Bericht door benkr »

Chiel welkom op dit forum, let wel het is besmettelijk, je komt er nooit meer vanaf.
Even een advies, vermeld in je profiel waar je woont, dat is soms handig om je ergens heen te verwijzen.
Ik ben heel erg tevreden over het volgende bedrijf, ze verkopen er geleidingen, aluminium profielen, pneumatiek spulletjes en nog veel meer, ik vind ze een perfecte service hebben.

http://www.newton.nl/index.php.

Een zaak waar ik ook graag mag komen is JVE uit Eindhoven, zijn website is echt waardeloos en achterhaald, maar je vindt er wel hele leuke spulletjes om een CNC machine mee te bouwen. Je moet er wel echt zelf langsgaan, het is een echte ongeorganiseerde berg van alles en nog wat, en ik denk altijd er "even" langs te gaan, maar dat worden altijd uren, en ik breng er altijd dingen mee vandaan die niet op mijn lijstje stonden.
En als je dan toch naar Eindhoven gaat, ga dan ook meteen langs bij Teunissen, dat is een schroothandel die heel vaak ook echt leuke dingen heeft liggen, net zoals Kelders in Boxmeer, ook zo'n verrassingszaak, altijd een verrassing wat je daar vindt.

Verder wil ik je de CNCzone "Brabantdag" op 16 april aanbevelen, een gelegenheid om een twintigtal mede CNCers te ontmoeten en gezellig sterke verhalen uit te wisselen. Die meeting is deze keer in Drongelen, net boven Waalwijk. Je vindt hier een apart topic over hier:

https://www.cnczone.nl/viewtopic.php?p= ... nt#p252128
Giel
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 mar 2022 16:55
Locatie: elst

Re: betaalbare lineaire geleiding

Bericht door Giel »

hallo ik zal het even zeggen.. ik kom uit Elst bij arnhem

even nog iets ik zag een ombouwset voor op een haakse slijptol.. naar een snaarwiel,nu heb ik een hu 20 vario uit 2005 staan sinds kort.
als je daar een grote slijptol van 2200 watt op zet met regelbaar toerental als aandrijving heb je en een lichte en regelbare motor voor €150/250 in plaats van €500/800
is er toevallig iemand die een dergelijke ombouw al gedaan heeft? slijptol die ik heb gaat tot 13.000 toeren bij 2200watt als ik die 1:3 -1:5 vertraag heb ik en een berg koppel en ook een leuk toerental over.

linkje is van een ombouwsetje,alleen nog een beugel voor de tol en weet iemand toevallig waar een snaarwiel vandaan te toveren voor op de spil? het liefste getand

https://baptist.nl/houtsnijden/machinaa ... se-slijper
hu 20 dm vario spindel moet een cnc machine worden
prusa 3d printer
bezig een 8assige 3d print/frees te ontwikkelen 600x600x800 x2 werk oppervlakte dubbele corexy in een machine samengebouwd
Plaats reactie