Snelwisselhouder Hu915

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Old school
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jan 2021 13:25

Snelwisselhouder Hu915

Bericht door Old school »

Kan iemand mij in de richting wijzen van een QCTP voor een Hu915 met een 17mm/24mm (boven/onder) spinole? Liefst eentje die direct erop past zonder aanpassingen.
Old school
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jan 2021 13:25

Re: Snelwisselhouder Hu915

Bericht door Old school »

Is er meer info benodigd voor een duw in de richting, of is het inderdaad zo lastig om houder voor dit type te vinden?
assink
Berichten: 2482
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Snelwisselhouder Hu915

Bericht door assink »

Nee hoor
Het belangrijkste is de afstand van je losse slede tot het hart van je klauwplaat.
Ik ben zelf multifix liefhebber, en ik denk dat je een type A wel kwijt kunt op je bank.
Old school
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jan 2021 13:25

Re: Snelwisselhouder Hu915

Bericht door Old school »

Dank. Als ik het goed begrijp, heeft type A een boring van 20mm en zou ik hem zelf moeten opboren tot 24mm. Is dit een normale gang van zaken?
benkr
Donateur
Berichten: 7769
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Snelwisselhouder Hu915

Bericht door benkr »

Ik denk dat de meeste mensen het precies andersom doen, die maken een nieuwe centrale spil, precies op maat voor het moederblok van de snelwisselhouder. Meestal moet je even het bovendeel van de dwarsslede er af halen, dan kun je bij de onderkant van de bestaande spil, die zit waarschijnlijk met een inbus vastgedraaid.
Als je geen andere draaibank tot je beschikking hebt dan wordt dat met wat pech een paar keer demonteren en monteren voordat het allemaal perfect past en gepositioneerd is.
Old school
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jan 2021 13:25

Re: Snelwisselhouder Hu915

Bericht door Old school »

Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Dacht aan het opboren doordat de technische tekeningen van dit type spreken van boring (t) en de maximale boring (t max).
assink
Berichten: 2482
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Snelwisselhouder Hu915

Bericht door assink »

Heb zelf ook een nieuwe centrale bout gemaakt.
Boel zit met een m10 draad vast, is meer dan sterk zat.
Plaats reactie