lichte freesklem verschil tussen de 2

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

lichte freesklem verschil tussen de 2

Bericht door diepchess »

Ja ik wil graag kopen een aantal wat lichtere freesklemmen die vooral ook niet al te hoog zijn. Licht met name praat ik over gewicht van de klem zelf.

Zit te kijken naar deze van vertect de VMV-10

https://www.hogetex.com/klem-met-neerdr ... ysteem-vmv

versus

https://www.hogetex.com/precisie-gereedschapsmakersklem

ik zie dat er verschil is met opspannen op het bed. Vraag me bij die VMV-10 wel af hoe dat moet. Zie elders genoemd worden dat hij 0.7 kilo is.
Nu iets van tegen de 2 kilo mag ook wel op het bed hier. Dus kijk dan naar VMV-15 al snel.

Van die laatste naamloze slijpklem zie ik nergens gewichten vermeld,
heeft iemand die toevallig ongeveer paraat? Lijkt makkelijker op te spannen te zijn. Geen gaten erin
maar hop zelf een stukje staal erin schuiven met wat gaten en die 'm op het T-slot bed laten klemmen.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6328
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: lichte freesklem verschil tussen de 2

Bericht door Kjelt »

Ik zou bellen ofhet echt Vertex is.
Ik heb parallelstukken bij hun gekocht van Vertex met foto maar ze leverden iets heel anders.
Was hun eigen fabrikant “meneer dit is net zo goed”.
Vond het maar vreemd, adverteren met Vertex en dan wat anders leveren. Daarna nooit meer iets gekocht.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3092
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: lichte freesklem verschil tussen de 2

Bericht door hfjbuis »

Ik heb een machineklem en verdeeltafel van soba. De houten kist is beter dan het product dat er in zit. Ik moet wel eerlijk zeggen, dat de prijs/kwaliteit verhouding van de soba spullen wel klopt!!!
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1767
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: lichte freesklem verschil tussen de 2

Bericht door Kars-cnc »

Kjelt schreef: 16 apr 2022 20:18 Ik heb parallelstukken bij hun gekocht van Vertex met foto maar ze leverden iets heel anders.
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt bij Hogetex met een opspanset die op de foto van Vertex was en een Meshoekhaak, op de foto van Helios Preisser, Maar de producten die kwamen waren merkloos (wel goed overigens).

Als ik nu even snel op hun site kijk lijken ze hun leven wel gebeterd te hebben. Toch vind ik dat Vertex stickertje op de machineklem er uitzien alsof het van een ander product af gehaald is :P
Plaats reactie