Een nieuwe tijd van "Doe het zelf en samen"?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5997
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Een nieuwe tijd van "Doe het zelf en samen"?

Bericht door Sven »

Ik had laatst de stoute schoenen aangetrokken en wat plaatselijke kleine aannemers (een stuk of 6) gemaild voor het laten plaatsen van nieuwe kozijnen.
Ik kreeg twee reacties, "Kan niet" en "afspraak voor opnemen situatie voor offerte kan volgend jaar".

Dat was nog voor de impact die de acties van een zekere putain (oeps, heb ik me nou verschreven?) op de energieprijzen kan gaan hebben.

Het lijkt me een no brainer dat we als land een heleboel werk moeten gaan verzetten met een tekort aan professionals.

Voor mijn kozijnen moet het wel lukken het zelf te doen, als ik er iemand naast heb die weet hoe het moet, en nog wat hulp om te tillen en te slopen.
En dat zal voor meer dingen gelden.

Is het een idee om een poel op te zetten van forummers die elkaar willen helpen met de klussen die anders blijven liggen door gebrek aan menskracht?
Iedere keer dat je een mensdag aan werk ontvangt breng je ook weer een mensdag in voor een ander?
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1674
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Een nieuwe tijd van "Doe het zelf en samen"?

Bericht door kawarider »

Sven, beter je kozijnen goed opmeten en bij een fabriek bestellen. Vervolgens je concentreren op plaatsen. Dat is waarschijnlijk , naast in komen meten, de bottleneck. Productieruimte voor anderhalf kozijn is er altijd wel als er geeb bijkomende werkzaamheden zijn. Daar komen tegenwoordig weinig handjes bij kijken.
Glas inkopen is bijna niet concurerend te doen tov kozijnenfabriek. Plaatsen met een kraan en wat mensen die weten wat ze doen.
Plaats reactie