Afgelopen week wilde ik de verplaatsing van de dwarsslede via de wisselwielen aanpassen, maar dat lukte niet helemaal, zie onderstaande tekening.
Het gaat om vergrendeling "B", die zit dusdanig vast dat ik de hele as met grote moeite rond kan draaien, maar ik denk dat de moer aan de achterzijde van de bout (met vierkante kop) meedraait.
Weet iemand van de DR1 bezitters hoe dit er precies uitziet als het los is, ik ben nu bang dat ik of de kop er af draai of andere schade maak.
Hoe ziet die moer aan de achterkant van die as er uit? En hoe krijg ik die het makkelijkst los?
Hembrug DR1 wisselwielen
Moderator: Moderators
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Berichten: 12053
- Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
- Locatie: elst (u)
- Contacteer:
Re: Hembrug DR1 wisselwielen
Als je alle wielen er eerst eens af haalt, zie je hoe die schaar vast zit, die kun je waarschijnlijk makkelijk in z'n geheel los halen. En daarna bestuderen hoe het zit.
Normaliter zit het met een T-bout of moer dacht ik.
Even doorbladeren in je manual, daar zie je de T-moer zitten #6
Normaliter zit het met een T-bout of moer dacht ik.
Even doorbladeren in je manual, daar zie je de T-moer zitten #6
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Re: Hembrug DR1 wisselwielen
Die tekening heb ik dus volledig overheen gekeken, maar het maakt wel duidelijk hoe het in elkaar zit, uit elkaar zal nu ook wel lukken.
Waarschijnlijk zit er gewoon de verkeerde moer achterop denk ik.
Waarschijnlijk zit er gewoon de verkeerde moer achterop denk ik.