een ton off vragen omtrend mijn cncfrees

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Goudgele
Berichten: 514
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: een ton off vragen omtrend mijn cncfrees

Bericht door Goudgele »

Andre_designer schreef: 21 jul 2022 21:42 welke instelling/versnelling/vertraging bedoel je precies en wat zou je voorstellen.

wat voor USB kabel zou je voorstellen. Nu moet ik wel zeggen. ik heb wel in de besturingkast naar de arduino een interne usb-B verlengkabel aangsloten liggen. valt uit te proberen of dat verschil uitmaakt

bedoel je daarmee de usb kabel of de andere kabels??
Instelling 120,121 en 122 zijn voor de versnelling/vertraging. Deel die waardes maar eens door 2.

Als je zoekt op USB kabel met ferriet kern vindt je er wel een. Heel herkenbaar aan de 'knotsen' vlak voor de connectors

Ik bedoel daarmee de usb kabel. Probeer die zijn eigen pad te geven in/naar je besturingskastje
Andre_designer
Berichten: 91
Lid geworden op: 14 aug 2021 11:21
Locatie: Gorinchem

Re: een ton off vragen omtrend mijn cncfrees

Bericht door Andre_designer »

Goudgele schreef: 22 jul 2022 07:41
Andre_designer schreef: 21 jul 2022 21:42 welke instelling/versnelling/vertraging bedoel je precies en wat zou je voorstellen.

wat voor USB kabel zou je voorstellen. Nu moet ik wel zeggen. ik heb wel in de besturingkast naar de arduino een interne usb-B verlengkabel aangsloten liggen. valt uit te proberen of dat verschil uitmaakt

bedoel je daarmee de usb kabel of de andere kabels??
Instelling 120,121 en 122 zijn voor de versnelling/vertraging. Deel die waardes maar eens door 2.

Als je zoekt op USB kabel met ferriet kern vindt je er wel een. Heel herkenbaar aan de 'knotsen' vlak voor de connectors

Ik bedoel daarmee de usb kabel. Probeer die zijn eigen pad te geven in/naar je besturingskastje
Goudgele schreef: 22 jul 2022 07:41 Als je zoekt op USB kabel met ferriet kern vindt je er wel een. Heel herkenbaar aan de 'knotsen' vlak voor de connectors
ja yo ja, ik snapte later wat je daar mee bedoelde. met van die 'magneten' aan het begin en aan het eind. zat eerst te te denken knotsen/knopen in de kabel.
Laatst gewijzigd door Andre_designer op 22 jul 2022 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Domme vragen bestaan niet. domme antwoorden wel.
Andre_designer
Berichten: 91
Lid geworden op: 14 aug 2021 11:21
Locatie: Gorinchem

Re: een ton off vragen omtrend mijn cncfrees

Bericht door Andre_designer »

Goudgele schreef: 22 jul 2022 07:41 Instelling 120,121 en 122 zijn voor de versnelling/vertraging. Deel die waardes maar eens door 2.
ik gaant eerst proberen met de waardes die floppy heeft voorgesteld.
Domme vragen bestaan niet. domme antwoorden wel.
Goudgele
Berichten: 514
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: een ton off vragen omtrend mijn cncfrees

Bericht door Goudgele »

Andre_designer schreef: 22 jul 2022 07:55 ik gaant eerst proberen met de waardes die floppy heeft voorgesteld.
Ja dat lijkt me prima
Andre_designer
Berichten: 91
Lid geworden op: 14 aug 2021 11:21
Locatie: Gorinchem

Re: een ton off vragen omtrend mijn cncfrees

Bericht door Andre_designer »

Goudgele schreef: 22 jul 2022 08:00
Andre_designer schreef: 22 jul 2022 07:55 ik gaant eerst proberen met de waardes die floppy heeft voorgesteld.
Ja dat lijkt me prima
wat zou je voorstellen voor $130, $131, $132 staan deze waardes goed/ oke?? of zou je andere waardes voorstellen?? i am unsure/ onzeker of deze waardes goed staan.
Domme vragen bestaan niet. domme antwoorden wel.
Goudgele
Berichten: 514
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: een ton off vragen omtrend mijn cncfrees

Bericht door Goudgele »

Dat is de maximale afstand die je assen mogen afleggen ten opzichte van het machine nulpunt. (software limits dus)
Die kun je gebruiken als je gebruik maakt van een home positie op je machine door middel van eindschakelaars. Is voor het huidige probleem niet relevant hoor. Ik zou dat bewaren als volgende stap (niet noodzakelijk)
Plaats reactie