Waarschuwing - Delta servo drive Aliexpress

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
P1-Engineering
Donateur
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 aug 2019 23:28
Locatie: Haarlem

Waarschuwing - Delta servo drive Aliexpress

Bericht door P1-Engineering »

BIj deze even een waarschuwing.
Op Aliexpress wordt door Zhifeng D electron store goedkope Delta servo drives aangeboden waarvan ze zeggen dat ze 95% nieuw zijn. Op de foto's zien ze er ook goed uit.
Dus ik dacht voor die prijs is het een mooie reserve drive mocht er ooit 1 stuk gaan.
Helaas ziet wat ik gekregen heb er een stuk minder uit, compleet gecorrodeerd, beschadiging aan de behuizing etc etc.
Lijkt wel of ie in het water heeft gelegen, met andere woorden compleet onbruikbaar.
Via Aliexpress €30 terug gekregen van de totaal €210, daar heb je dus ook niets aan.

Het is verleidelijk maar bij deze doe het niet!. Ik ben blij dat ik maar 1 drive heb gekocht. Zou het echt waardeloos vinden als iemand nog voor veel meer het schip in gaat.

Gaat om dit artikel:

https://nl.aliexpress.com/item/33031929 ... pt=glo2nld

Deze winkel:

https://nl.aliexpress.com/store/3476017 ... 724erByuLm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kjelt
Donateur
Berichten: 6323
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Waarschuwing - Delta servo drive Aliexpress

Bericht door Kjelt »

Op Ebay ook problemen gehad met Omron 200W servodrivers nieuw in verpakking.
Ik had er vier gekocht invoer plus btw en de hele santekraam, sluit ze aan valt meteen de stroombegrenzing in. Ik zoeken en zoeken, etiketten in orde, serienrs uniek, vergelijken met een originele gewoon hetzelfde. Dan valt me opeens een transparante sticker op het klepje op.
Ik haal de sticker er af zit er &*$& een ander typenr van 50W onder :x

Lang verhaal kort, teruggestuurd lang lopen klooien met ebay en verkoper, originele aankoopbedrag terug gekregen, btw +invoer en retour verzendkosten kon ik naar fluiten.

Moraal van het verhaal: de imitatie spullen zijn tegenwoordig zo goed en proffesioneel nagemaakt dat je het zonder het echte origineel niet had kunnen bewijzen.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5412
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Waarschuwing - Delta servo drive Aliexpress

Bericht door serum »

En de compleet vermoorde onschuld spelen is mijn ervaring. Zo kocht ik een voeding die nieuw zou zijn waar de ingebrande gaten in de print overbrugd waren met een klodder tin. Nog niet eens de moeite genomen om het geleidende kool te verwijderen.

Ik kijk tegenwoordig of het item geretourneerd kan worden. Als dat kan, geeft mij dat wat meer zekerheid.

Bedankt voor het delen. Er zitten echt mislukkingen tussen op Alie, maar gelukkig ook genoeg pareltjes.
benkr
Donateur
Berichten: 7785
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Waarschuwing - Delta servo drive Aliexpress

Bericht door benkr »

Ik heb de laatste tijd dezelfde slechte ervaringen met Ali, PostNL meldt dat ze de spullen hebben afgeleverd, maar ik heb niets ontvangen.
Ik heb dit al meerdere keren aan de hand gehad, maar Ali vindt dan dat ik moet klagen bij PostNL en niet bij Ali.
Ik heb bij Amazon, Ebay en laatst ook bij Etsy duidelijk betere ervaringen.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13520
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Waarschuwing - Delta servo drive Aliexpress

Bericht door Arie Kabaalstra »

Grote kans dat de fout bij PostNL ligt.. in bepaalde plaatsen is de bezorging ronduit slecht.. zoals hier in Bakhuizen.. daarom laat ik al mijn pakketten bij mijn ouders bezorgen..

PostNL maakt er echt een potje van, omdat ze veel met ingehuurde krachten werken, en die nemen het niet allemaal even nauw, ook het eigen personeel is niet zo gemotiveerd als je zou mogen verwachten
chimaerion
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 nov 2017 19:50
Locatie: Oost-vlaanderen

Re: Waarschuwing - Delta servo drive Aliexpress

Bericht door chimaerion »

Daarom altijd via paypal betalen, heb je je geld zo terug.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Waarschuwing - Delta servo drive Aliexpress

Bericht door spinningwheels »

Heb je het ding getest of het idd compleet onbruikbaar is?
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
P1-Engineering
Donateur
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 aug 2019 23:28
Locatie: Haarlem

Re: Waarschuwing - Delta servo drive Aliexpress

Bericht door P1-Engineering »

spinningwheels schreef: 25 jul 2022 23:13 Heb je het ding getest of het idd compleet onbruikbaar is?
Nee nog niet gedaan. Wilde eerst de uitkomst van de klacht afwachten. Heb de drive verder ook nog niet opengemaakt.
chimaerion schreef: 25 jul 2022 23:11 Daarom altijd via paypal betalen, heb je je geld zo terug.
Dat is inderdaad de volgende stap. Heb dit nog niet eerder moeten doen bij Ali, dus even zien wat daar uit gaat komen.
Gebruikersavatar
P1-Engineering
Donateur
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 aug 2019 23:28
Locatie: Haarlem

Re: Waarschuwing - Delta servo drive Aliexpress

Bericht door P1-Engineering »

serum schreef: 25 jul 2022 21:33 En de compleet vermoorde onschuld spelen is mijn ervaring. Zo kocht ik een voeding die nieuw zou zijn waar de ingebrande gaten in de print overbrugd waren met een klodder tin. Nog niet eens de moeite genomen om het geleidende kool te verwijderen.

Ik kijk tegenwoordig of het item geretourneerd kan worden. Als dat kan, geeft mij dat wat meer zekerheid.

Bedankt voor het delen. Er zitten echt mislukkingen tussen op Alie, maar gelukkig ook genoeg pareltjes.
Ja, antwoord was dat de ene er beter uit ziet dan de andere. Maar omruilen voor 1 zoals de advertentie was dan weer niet mogelijk.... :lol:
Goudgele
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: Waarschuwing - Delta servo drive Aliexpress

Bericht door Goudgele »

95% nieuw :lol:
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Waarschuwing - Delta servo drive Aliexpress

Bericht door rien1959 »

Het doet mij denken aan een spreekwoord : wie het onderste uit de kan wil, krijgt het deksel op zijn neus. Het spijt me, maar koopjes jagen op het internet is meestal een bron van ellende. Koop dingen lokaal, bij een vertrouwde winkel. En voor 95 % nieuw ? Kom op zeg, dan moeten toch alle alarmbellen gaan rinkelen ? Van oude dame geweest zeker ....
Kjelt
Donateur
Berichten: 6323
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Waarschuwing - Delta servo drive Aliexpress

Bericht door Kjelt »

Gezien de prijs en verzendkosten denk ik niet dat je van "het onderste uit de kan" kunt spreken Rien.
25% vd nieuwprijs voor een gebruikte drive is toch vrij normaal tenzij deze maar een paar honderd uur gedraaid heeft.
Daarnaast liggen de nieuwprijzen aldaar veel lager als hier, scheelt gauw 40%.

Je wilt inderdaad voorzichtig zijn met gebruikte elektronica uit Azie, ik kan me van het eevblog nog zat posts herinneren van elektronica die uit bedrijven kwamen die ondergelopen waren door een overstroming. Hoge temperaturen , hoge luchtvochtigheid niet zo fijn voor elektronica.

Daarnaast hoe het er uit ziet hoeft ook niet alles te betekenen. Als het apparaat uit een cleanroom komt dan ziet het er echt uit als nieuw.
Dan nog kunnen ze best 10 jaar 24/7 gedraaid hebben en compleet gaar zijn (eigen ervaring ;-) ).
chimaerion
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 nov 2017 19:50
Locatie: Oost-vlaanderen

Re: Waarschuwing - Delta servo drive Aliexpress

Bericht door chimaerion »

Inderdaad, ik sluit me aan bij Kjelt. Als je alles lokaal gaat kopen, ga je jezelf de armoede inhelpen. Bovendien zijn er zelfs heel veel van de lokale handelaars die niet meer doen dan dozen schuiven ...

Maar aan de andere kant moet je goed nadenken wat je gaat kopen bij Ali en dergelijke.
Heeft geen nut om iets voor 10 euro daar te kopen als je het voor 15€ hier kunt kopen: je hebt het sneller, minder gezeik bij problemen en retour, ...
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6004
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Waarschuwing - Delta servo drive Aliexpress

Bericht door Sven »

Lokaal kopen wordt het nieuwe zwart.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Plaats reactie