Geen beweging meer in X-as

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Geen beweging meer in X-as

Bericht door Bjornski1976 »

Doe geen bedrading wisselen onder spanning. Eerst alles spanningsloos maken voor het losnemen van bedrading.

Toggle eens de jumpers/selector switches van de micro stopping heen en weer.

Welke drive doet het wel?
Controlleer of alle motoren draaien op die drive. Dit sluit motor en bedrading naar motor uit.

Sluit een werken motor op een werken drive aan. Wissel dan de step/dir van alles assen op die drive. Controlleer dan de step/dir van alle assen op die drive. Dit sluit aansturing uit.

Nu iedere drive controleren.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Geen beweging meer in X-as

Bericht door benkr »

Het lijkt er op dat je driver de geest heeft gegeven, ruil de bewuste driver eens om met een andere as en kijk wat er dan gebeurd, gaat de fout mee, of blijft de fout op dezelfde plek?
Als het de driver blijkt te zijn, wat ik wel verwacht, mag je hem naar mij opsturen, dan probeer ik hem wel te repareren, grote kans dat dat lukt.
Verzenden kost 7,25 en weer terug naar jou idem, mijn kosten zullen niet meer dan 1 Euro bedragen denk ik, en die schenk ik je.
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Geen beweging meer in X-as

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Nee Ben, hij heeft de drive DM542 al vervangen, en hoe die kruistesten nu precies gedaan zijn is me ook niet helemaal duidelijk.
Ik zou in mach3 de poort toewijzing veranderen, X met Y of zo, als je een 4 assige BOB hebt naar de poort van de 4e as. En kijken wat er dan gebeurt.
Om te beginnen moeten er natuurlijk wel signalen naar die BOB gaan.
Misschien zijn je instellingen verziekt, of (maar dat hoor je volgens mij niet vaak) de parallelle poort heeft een probleem.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Goudgele
Berichten: 514
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: Geen beweging meer in X-as

Bericht door Goudgele »

Het kan wellicht ook de voeding zijn als er een aparte voeding wordt gebruikt voor die as?
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Geen beweging meer in X-as

Bericht door benkr »

F3rrry schreef: 31 jul 2022 17:21 [schaamroodopkaken]
Hoeft niet hoor, het is nu zeker dat je deze fout nooit meer maakt, en daar ging het toch allemaal om. Leren, leren, leren, en voor je fouten uit durven komen, ook al zijn het in jouw beleving domme fouten.
En.... wij hebben ze ook gemaakt hoor, alleen vertellen we dat aan niemand.
Ik vind het alleen al toppie dat je het hier meldt.
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Geen beweging meer in X-as

Bericht door Bjornski1976 »

Als het maar werkt is het goed en je hebt het euvel zelf weten op te lossen, ook deze kleine succesjes moet je nemen :mrgreen:
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Plaats reactie