Spullen Frits de Lange

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

benkr
Donateur
Berichten: 7786
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Spullen Frits de Lange

Bericht door benkr »

Zoals de meeste van jullie wel gezien hebben, heb ik na het overlijden van Frits de Lange me beziggehouden met het op een nette manier verkopen van zijn hobbyspullen. Dat is boven verwachting goed gelukt moet ik zeggen, de opbrengst was ruim meer dan vooraf ingeschat.
Tijdens de verkoop heb ik best intensief contact gehad met de weduwe en ik dacht ook wel een goede band te hebben opgebouwd.
Ze vertelde me dat als de verkoop rond was dat ze mij ook nog wel iets zou geven waar ik overigens terstond op heb geantwoord dat mijn diensten niet betaald hoefden te worden. Ik kom er nu achter dat ze mijn telefoonnummer heeft geblokkeerd, als ik met een andere telefoon bel neemt ze wel op maar verbreekt de verbinding nadat ik mezelf kenbaar heb gemaakt.
Ik had veel verwacht, maar dit vind ik toch echt heel, heel ver beneden peil. Ondanks waarschuwingen vooraf van anderen raakt mij dit diep, ik ben zwaar teleurgesteld in dit soort gedrag en betwijfel of ik dit ooit nog een keer ga doen.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Spullen Frits de Lange

Bericht door andrefc101 »

Zo leer je de mensen kennen Ben…. Heel erg triest!
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: Spullen Frits de Lange

Bericht door elvis3 »

Misschien op aanraden van haar lieve meelevende zoon Ben.
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6324
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Spullen Frits de Lange

Bericht door Kjelt »

Zo jammer dit Ben, stank voor dank.
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1765
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Spullen Frits de Lange

Bericht door Kars-cnc »

Dat is wel heel erg vervelend na alle werk wat je er in hebt gestopt!

Misschien heeft Elvis3 gelijk en zit die "lieve meelevende zoon Ben" er achter. Die vertrouwde het toch ook al niet als je de spullen naar jou zou overbrengen om van daaruit te verkopen?
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1677
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Spullen Frits de Lange

Bericht door kawarider »

Jammer Ben. Vaders heeft natuurlijk eindeloos tijd en geld in zijn hobby gestoken. Als aan het eind van het verhaal verkocht moet gaan worden, dan brengt dat in de ogen van de nabestaanden altijd te weinig op. Beetje begrijpelijk maar niet te woord staan betekent wat anders. Dan blijft stank voor dank over. Ach, als je voor jezelf weet dat je louter goede bedoelingen had is het toch ook goed? De volgende keer zie je maar weer.
Papaatje
Berichten: 448
Lid geworden op: 14 mei 2020 07:59
Locatie: Drachten

Re: Spullen Frits de Lange

Bericht door Papaatje »

Dit is wel heel laag van haar. :shock:
Wat denken ze nu dat ze er voor gekregen hadden zonder jou? :roll:
Stank voor dank.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5412
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Spullen Frits de Lange

Bericht door serum »

Vervelende situatie Ben. De lastigste mensen vind ik die zich snel tekort gedaan voelen. (kan ook een karaktereigenschap zijn) Zoeken naar een reden om hun wangedrag te verantwoorden. Zeker als het om een paar euro gaat beginnen de grootste gelovigen toch hun zondagse verhaaltje te vergeten 'wat gij niet wilt dat u geschiedt'.

Ondertussen ga ik gewoon als naïeve sul door het leven (brengt mij meer goeds dan slecht), en dan krijg je af en toe een dompertje.

Zonder over deze specifieke situatie te oordelen, mijn ervaring is dat het niet de meest ontwikkelde mensen zijn.

Vind het vervelend voor je. Als jij weet dat je naar eer en geweten hebt gehandeld, is het prima. Mag je geen slapeloze nachten kosten.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Spullen Frits de Lange

Bericht door Swake »

Erg.... Al dat ge-ik, ik ik ikke, ik en de rest kan stikken.
Het wordt met de dag erger. Profiteurs.

Ben, je bent te goed voor deze wereld.
(Dit verhaal doet me een beetje denken aan Fred (uit Tienen?) dat eigenlijk ook zo goed als met de noorderzon is verdwenen)
When it fits stop using the hammer.
keesfrees
Berichten: 3117
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Spullen Frits de Lange

Bericht door keesfrees »

benkr schreef: 29 aug 2022 15:49 Ik kom er nu achter dat ze mijn telefoonnummer heeft geblokkeerd,
Misschien in een keer alle telefoonnummers van "al die kerels ivm die verkoop" geblokkeerd" ?
benkr schreef: 29 aug 2022 15:49 als ik met een andere telefoon bel neemt ze wel op maar verbreekt de verbinding nadat ik mezelf kenbaar heb gemaakt.
O, nee, dan is dat duidelijk, wat een raar gedoe.
Psja, dan maar een brief sturen met een nette verwoording, met iets als dat je op termijn, als het wat gezakt is het er nog eens graag over wil hebben.
Blijkbaar is er toch iets niet naar het zin gegaan en krijg jij daar toch de schuld van.
Ik heb op afstand al meer van dit soort verhalen ivm werkplaatsopruiming gevolgd, er is altijd wel wat, maar ja, in dit geval . . .

Het andere draadje hier over heb ik ook met interesse gevolgd, en ook wel een reactie bedacht (en ook al weer vergeten) maar nooit geschreven.
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
xander janssen
Berichten: 600
Lid geworden op: 08 jan 2009 08:53
Locatie: België

Re: Spullen Frits de Lange

Bericht door xander janssen »

Of willen ze het afsluiten, een punt erachter zetten, niet meer geconfronteerd willen worden met het verlies/verdriet en gaat dit op een beetje botte manier?
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Spullen Frits de Lange

Bericht door spinningwheels »

Ja dat is mooi misselijk.
Denk dat iedereen wel eens zo,n gevalletje ( of 2) van stank voor dank heeft meegemaakt.
Ik heb er ook wel een paar op mijn lijstje staan waarvan ik achteraf denk , wat heb ik een spijt van de tijd en energie die ik erin gestoken heb.
Maar meestal gaat het gelukkig anders.
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6009
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Spullen Frits de Lange

Bericht door Sven »

Terwijl het draadje begon dacht ik nog "Dit soort opruiming doe je (heel) makkelijk (veel) te vroeg" maar ja, krijg iemand dat maar aan het verstand gepeuterd.
Het zou kunnen betekenen dat mevrouw nu pas de rouw toe laat en overweldigd wordt door de leegte.

Dan is schoppen tegen de vermeende veroorzaker makkelijk gedaan.

Maar ik ben het met de anderen eens, Ben, je verdiend beter!
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2465
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Spullen Frits de Lange

Bericht door hainjedaf »

Ben, je hebt te goeder trouw gehandeld. Triest dat dit je dank is.

Gelukkig kennen wij je beter.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Plaats reactie