Fiberlaser lasert niet meer...help!

Zelfbouw en koopmachine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
Guido
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2022 21:32

Fiberlaser lasert niet meer...help!

Bericht door Guido »

Ik heb hulp nodig. Ik heb een 30 watt fiberlaser van het merk Leapion en hij werkte een aantal maanden prima. Als ik nu op F1 druk in ezcad, laat de rode laser zien wat hij zal markeren, maar wanneer ik op F2 druk om daadwerkelijk te markeren, wordt de witte laser een milliseconde weergegeven en stopt dan. Ezcad laat zien dat het nog steeds markeert, maar alleen de rode stip is zichtbaar en doet niets. Ik heb zoveel dingen geprobeerd en ik ben wanhopig. Herkent iemand deze symptomen en weet iemand een remedie? Ik zou de persoon die mij verder kan helpen heel erg dankbaar zijn!
Ik heb al contact gehad met de producent in China maar de communicatie en service laat te wensen over.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4920
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Fiberlaser lasert niet meer...help!

Bericht door Ballegooijen »

Toevallig vorige week hetzelfde gehad. Bij mij was de laserbron defect. Ik had een JPT en deze kan alleen in de fabriek gerepareerd worden.
Ik moet hem dus opsturen naar China. Gelukkig valt het nog wel onder garantie.
Je kan alleen controleren of er nog licht uit de laserbron komt, als dat niet het geval is dan is hij stuk. Of de gele kabel is ergens stuk, b.v. doordat hij ergen een te korte bocht heeft gemaakt.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Guido
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2022 21:32

Re: Fiberlaser lasert niet meer...help!

Bericht door Guido »

Ballegooijen schreef: 12 nov 2022 11:04 Toevallig vorige week hetzelfde gehad. Bij mij was de laserbron defect. Ik had een JPT en deze kan alleen in de fabriek gerepareerd worden.
Ik moet hem dus opsturen naar China. Gelukkig valt het nog wel onder garantie.
Je kan alleen controleren of er nog licht uit de laserbron komt, als dat niet het geval is dan is hij stuk. Of de gele kabel is ergens stuk, b.v. doordat hij ergen een te korte bocht heeft gemaakt.
Dankjewel voor je reactie. Ik heb een max, heb het ding net terug gekregen uit China, want ik heb 'm net als jij ook op moeten sturen. Alleen is het probleem nog steeds hetzelfde. Ik ben echt hopeloos aan het worden. Had jij echt exact dezelfde symptomen? ( Laser doet het een milliseconde en kapt er dan mee)
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4920
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Fiberlaser lasert niet meer...help!

Bericht door Ballegooijen »

Nee, bij mij kwam het geluid dat normaal bij het laseren hebt plotseling uit de kast van de laserbron. In denk dat er een breuk zit in het stukje kabel wat in de kast zit. Maar ik mag hem niet openmaken van de leverancier ander vervalt de garantie.

Welke software werk je mee? Komt er wel licht uit de bron? Het kan ook zijn dat de spiegels niet goed funcioneren.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Plaats reactie