GravoStyle en USb CNC van Edingcnc.com

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2661
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

GravoStyle en USb CNC van Edingcnc.com

Bericht door Swets »

Een kennis, die een graveer bedrijf heeft, heeft mijn hulp weer eens ingeroepen....

ehhh... hij heeft een aantal machines staan, en eigenlijk maakt hij zijn g-code met GravoStyle 5.4 .

Dit is eigenlijk het enigste pakket waarmee hij uit de voeten kan....

nu heeft hij 1 machine , een Riva (?) machine, welke werkt met USB CNC van Eding.

enn ja nu wil ik dus kijken of we het voor elkaar krijgen, om met die GravoStyle 5.4 ook g-code te maken voor die machine...

In dat Gravostyle , staat nu bij de uitvoer 1 machine waar hij veel mee werkt, en als hij G-code maakt, kiest hij die machine, en via ethernet komt er op die machine dan een g-code file te staan, die hij daar weer in kan lezen en frezen....

nu denk ik als ik in dat GravoStyle een 2de machine aan maakt, kan je bij de uitvoer kiezen naar welke machine het moet gaan...

Maar nu moet ik dus een Postprocessor in dat GravoStyle voor dat USB CNC van Edingcnc voor elkaar zien te krijgen....
met welke post processor kan ik het best beginnen?

alvast bedankt voor het mee denken...!
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3057
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: GravoStyle en USb CNC van Edingcnc.com

Bericht door hfjbuis »

Ik zou proberen of de huidige postprocessor ook goed is. Een bestand van de goedwerkende machine(s) proberen en een stukje lucht graveren. Als dat geen rare bewegingen maakt een test in schuim en als laatste een test met het gewenste materiaal.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: GravoStyle en USb CNC van Edingcnc.com

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Dat wat jij denkt, moet je gewoon even doen. En vervolgens kijken hoe die G-code er uit ziet.
Natuurlijk beginnen met een simpel vierkantje, als dat meer dan 20 regels zijn is er al iets niet goed, en je kunt die G-code gewoon zelf beoordelen.
En kijk of er postprocessoren beschikbaar zijn voor b.v. Fanuc (heel standaard) misschien Mach3, allemaal formaten die erg veel op Eding lijken.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2661
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: GravoStyle en USb CNC van Edingcnc.com

Bericht door Swets »

Okay, zal het wel eens gaan proberen....

word vervolgd! :-)
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Plaats reactie