eding cnc pendant

Alles wat niet past in de rest van de subforums

Moderator: Moderators

Plaats reactie
aperfecttool
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 okt 2022 20:58
Locatie: nijmegen

eding cnc pendant

Bericht door aperfecttool »

Beste forummers

Na wat zoeken hier en daar, kom ik er niet uit.

Zijn er aftermarket pendants die geschikt zijn icm. EdingCNC controllerboards? Of ben ik gedoemd om, vanwege ingebakken licentie, het origineel van Eding zelf te kopen?


Groet!

Bram
Kjelt
Donateur
Berichten: 6309
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: eding cnc pendant

Bericht door Kjelt »

Wireless moet je die van Eding kopen.
Degene op ali en ebay die er 1:1 op lijken ontbreekt de juiste firmware met licentie.
Wired kun je wel op de meeste Eding borden aansluiten.
aperfecttool
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 okt 2022 20:58
Locatie: nijmegen

Re: eding cnc pendant

Bericht door aperfecttool »

Dank je wel Kjelt!
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5401
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: eding cnc pendant

Bericht door serum »

Geen idee welke controller je gebruikt, maar ik gebruik een zelfgeknutseld bedraad exemplaar (de huidige is onderdeel van de machine, zit op een balk van de Y as). Bij sommige kaarten kan je een standenknop gebruiken om de as te selecteren en de snelheid die gebruikt wordt voor het joggen.

Daarmee heb je een start en pause knop. En als je in jog mode zit, dan veranderen diezelfde knoppen van functie; dan kan je ermee door de x/y/z/a bladeren en de andere knop kan je dan de betreffende as mee nullen. Erg praktisch. Zeker icm de USB camera die naast de spindel hangt; op die manier kan je heel vlot je x/y nullen.
Palmerlivesteam
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jan 2019 20:21
Locatie: Limburg Zuid

Re: eding cnc pendant

Bericht door Palmerlivesteam »

Inderdaad Serum, bij de 720 kun je draaischakelaars voor feedrate en assenselectie gebruiken. Helaas vind je deze signalen niet op de 9D-sub (die volgt de standaard van de andere Eding borden) maar wel op de bandkabelconnector van het BOB. De handleiding zou of zal ooit nog aangepast worden....
EdingCNC 720
Autocad 2D sinds versie 9 (1989), voor thuis: CMS Intellicad V11
Plaats reactie