Tandriemschijven waar kopen?

Alles wat niet past in de rest van de subforums

Moderator: Moderators

Plaats reactie
spikee
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 okt 2011 22:54

Tandriemschijven waar kopen?

Bericht door spikee »

Ik zoek me rot om wat gt2/gt3 tandriemschijven lokaal te vinden maar dat valt enorm tegen.

Er zijn voldoende partijen die de riemen in eleke denkbare lengte kunnen leveren van fabrikanten zoals gates. Maar de tandriemschijven/pulleys zelf zijn enorm lastig te vinden. Zeker als je wat kwalitatief beter spul wilt dan 3dprinter spul.

Heeft iemand nog een adresje? Gt2/gt3 3mm tandriemschijf met as diameter van 14mm. Mag 30-50 tanden zijn.

Misumi heeft vanalles maar duurt lang en vanwege de verzendkosten is dat een duur grapje.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Tandriemschijven waar kopen?

Bericht door hfjbuis »

Is zelf maken van zo'n GT2/3 pulley geen optie. Het zijn "maar" gedeeltelijk cirkels die gefreesd moeten worden.
Ik heb er bij Ali besteld en als je daar voor meer dan €10,-- besteld (exclusief verzenden) dan heb je ze in 11 werkdagen in huis is mijn ervaring.
Een as van 14 mm is wel een probleem. Zo'n dikke as is niet echt gebruikelijk bij een GT2/3 pulley
There are only 2 limits, the sky and your imagination
geertsfikke
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2008 19:22
Locatie: Oosterhout N.Br.

Re: Tandriemschijven waar kopen?

Bericht door geertsfikke »

Goedenmorgen
Ik heb ze in het verleden gekocht bij stappenmoters.nl
groetjes
tuonov4
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2017 14:23
Locatie: Loenen (GLD)

Re: Tandriemschijven waar kopen?

Bericht door tuonov4 »

damen cnc
Gebruikersavatar
ruudpg
Donateur
Berichten: 1051
Lid geworden op: 19 jul 2011 12:37
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Tandriemschijven waar kopen?

Bericht door ruudpg »

Dit soort schijven zijn in Europa inderdaad lastig te krijgen, het meest eenvoudige is via bijvoorbeeld AliExpress, ze worden vaak in 3D printers en dergelijke gebruikt.
FreesKever
Berichten: 634
Lid geworden op: 15 apr 2019 01:01

Re: Tandriemschijven waar kopen?

Bericht door FreesKever »

Ook bij Ali heb ik moeite om GT2 te vinden.
Je vind daar wel veel poelies, maar die zijn bijna allemaal klein (20 tanden ofzo).

Hoewel ik m'n spul heel graag metrisch wil houden heb ik uiteindelijk maar wat MXL gekocht bij Ali. Daar heb je veel meer keuze in, en 100T of 120T is ook nog te krijgen (Ik geloof dat ze zelfs tot 160T gaan). MXL heeft een trapezium vorm en een pitch van 2.032 mm (of was het 2.023) Iets daar in de buurt. Riemlengte's zijn ook heel raar bij MXL. Het is niet dat ze de lengte of aantal tanden opgeven, maar een of ander nummer wat je in een tabel moet opzoeken.

GT3... Het schijnt te bestaan.
Misschien is het hetzelfde als HTD3M of alleen "3M" (En dan niet dat plakband merk).

Bij Ali zijn de ook de grotere HTD3M pulleys goed te vinden:
https://www.aliexpress.com/wholesale?Se ... ulley+120t

Hier in de EU zijn HTD3M randriemschijven o.a. verkrijgbaar (te koop) bij:
https://www.lagertechniek.nl/tandriemsc ... rofiel=861

Hier in de EU lijken "rare" maten zoals tandriem schijven met 36, 44 of 72 tanden meer gangbaar te zijn, terwijl Ali het meer houd op ronde getallen zoals 60t 80t 100t. In de EU zijn maten groter dan 72t ook moeilijker te vinden, terwijl er veel bij Ali staan.
Nog een punt:
Riemen en tandriemschijven worden in verschillende breedtes geleverd, dus zorg dat wat je bestelt bij elkaar past (en bij je motor vermogen / toerental).
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2448
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Tandriemschijven waar kopen?

Bericht door hainjedaf »

Belting online.
Maar die zitten in het verenigd koninkrijk
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
FreesKever
Berichten: 634
Lid geworden op: 15 apr 2019 01:01

Re: Tandriemschijven waar kopen?

Bericht door FreesKever »

Ik heb geruchten gehoord dat er daar ergens een gat in de Noordzee zit waar schepen omheen moeten varen om te voorkomen dat het te veel stoft.
Gebruikersavatar
newhumanoid
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 okt 2022 17:23
Locatie: Oekraïne, Nikolajev

Re: Tandriemschijven waar kopen?

Bericht door newhumanoid »

Als een optie. Printen met metaal, als plastic niet geschikt voor je is.
Ik bestel bij https://jlcpcb.com/
aa.png
Ik maak hier een profiel aan.
bb.png
https://avtehnik.github.io/gt2-gear-gen ... le%22%3A14% 2C%22numberOfRadialRoles%22%3A0%2C%22radialHolesdiameter%22%3A3%2C%22radialHolesDistance%22%3A5%2C%22workSpeed%22%3A500%2C%22speed%22%3A1000%2C%22offset%22%3A0%2C% Binnendiameter %22% 3A0.555%2C%22insideRoundDiameter%22%3A1%2C%22outerRoundDiameter%22%3A0.15%7D%2C%22exportGear%22%3Atrue%7D
Ik maak een STL profielmodel en bestel een print
изображение_viber_2022-12-05_11-11-38-599.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
spikee
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 okt 2011 22:54

Re: Tandriemschijven waar kopen?

Bericht door spikee »

Blijkt toch maar ingewikkeld. Laat ze de volgende keer wel in china maken. Lijkt alsof dit erg vaak op maat gemaakt wordt.
Plaats reactie