Freesleverancier

Dit gaat over de freesjes waar me mee frezen. Vragen over diameters, merk e.d. Maar ook voedingsnelheden kunnen hier besproken worden.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Yannicco
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 nov 2022 17:23

Freesleverancier

Bericht door Yannicco »

Dag Allemaal,

Ik ben op zoek naar een freesleverancier voor freesjes voor kunststof/hout (non ferro). Moeten hoge kwaliteit frezen zijn met een lage helix +/-15 graden. Wie zou mij hierbij kunnen helpen?
keesfrees
Berichten: 3112
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Freesleverancier

Bericht door keesfrees »

Ik kan er zo een paar noemen maar daar is een uitgebreide draad over geweest, maar hoe te vinden ?
Wie weet dat nog / heeft tijd om te zoeken.

O wacht, dat was niet moeilijk, in deze afdeling, het eerste, vastgezette onderwerp :
Frezen en voedingssnelheden -> Lijst: Webwinkels voor Frezen
Die zou je gezien (kunnen) hebben bij het aanmaken van deze vraag (?)

( @BenK ) iets voor een vermelding in de Knowledge base ?
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
motormuis
Berichten: 841
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Freesleverancier

Bericht door motormuis »

https://www.davidi.de/
als ik speciale frezen nodig heb bestel ik ze bij davidi
ze leveren spullen voor hout en kunststof
je kan er bvb ook een tekening maken voor een speciaal project en krijg de frees die je getekend heb
zijn niet de goedkoopste maar vragen ook niet de hoofdprijs
Yannicco
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 nov 2022 17:23

Re: Freesleverancier

Bericht door Yannicco »

Klopt Keesfrees, genoeg leveranciers. Alleen geen van allen heeft een frees met spaanhoek 15 graden. Ik heb 1 gevonden, alleen dit is voor schuim, lijkt me niet dat dit toegepast kan worden voor harde kunststoffen?

Vandaar de vraag of iemand toevallig een leverancier kent die wat meer afwijkende frezen verkoopt, of inderdaad zoals motormuis aangeeft laten fabriceren.
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1981
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: Freesleverancier

Bericht door janplastiek »

ik koop mijn frezen bij diatool in Zevendonk in België, ik frees daar nu een 8 jaar mee en hier heb ik de beste resultaten mee in kunststof
ik gebruik hun reeks 121, van 1 tot 20mm snijkanten zijn gepolijst, je hoort het verschil
Breek de dag, frees een lijntje.
FSSF
Berichten: 884
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: Freesleverancier

Bericht door FSSF »

Frezen voor kunststof (PS/abs/PU) bestel ik bij cncfreestechniek.nl, zijn o.a. frezen van Hufschmied. Heb de boekies zo niet voor m`n neus maar het is een poging waard om even contact met ze op te nemen.
diode
Berichten: 657
Lid geworden op: 23 aug 2008 17:04
Contacteer:

Re: Freesleverancier

Bericht door diode »

Hier ook diatool frezen (destijds op aanraden van janplastiek). Diverse merken geprobeerd maar tot op heden niets gevonden wat in de buurt komt van Diatool.
Plaats reactie