DigitalDreamCNC controller M9 werkt soms niet soms wel

Moderator: Moderators

BR24
Berichten: 30
Lid geworden op: 31 mar 2018 11:45

Re: DigitalDreamCNC controller M9 werkt soms niet soms wel

Bericht door BR24 »

Nu iedereen het erover eens is dat het toch niet zo'n slechte controller is,
dan nu de volgende vraag.
Ik heb versie 1.1 en ondertussen verkoopt Ali al versie 3.1.
Ik kan geen verschil zien.
Is dit een verkooptruc van Ali of is er iemand die weet of 3.1 beter is dan 1.1.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12053
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: DigitalDreamCNC controller M9 werkt soms niet soms wel

Bericht door hugo stoutjesdijk »

BR24 schreef: 08 mar 2023 08:14 Nu iedereen het erover eens is dat het toch niet zo'n slechte controller is,
dan nu de volgende vraag.
Ik heb versie 1.1 en ondertussen verkoopt Ali al versie 3.1.
Ik kan geen verschil zien.
Is dit een verkooptruc van Ali of is er iemand die weet of 3.1 beter is dan 1.1.
http://www.ddcnc.com/?m=home&c=Lists&a= ... 75&lang=en
Als je even de moeite neemt om de specs te bekijken.
Het makkelijkste is, V2.1 4.3" scherm, V3.1 5"en V4.1 7" Van V1.1 kan ik niets meer vinden.
Als je de rest van de tekst bestudeert zullen er nog wel wat meer verschillen zitten.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
BR24
Berichten: 30
Lid geworden op: 31 mar 2018 11:45

Re: DigitalDreamCNC controller M9 werkt soms niet soms wel

Bericht door BR24 »

Bedankt voor je link, die had ik nog niet gevonden.
Ik heb een manual kunnen vinden van de 3.1 en bij Ali heb ik een manual opgevraagd van de 4.1
Grootste verschil is volgens mij de afmeting van het scherm en de aansluiting van de draden achterop.
Bij de 3.1 zit achterop zo'n groen aansluitblok op een print wat weer met een stekker achter in de kast van de controller zit gestoken.
Ik ben daar niet weg van. Het is een aansluitblok met 3 rijen, als je in de onderste een draad wil aansluiten moet je de draad erboven weghalen
anders kom je er met je schroevendraaier niet in.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12053
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: DigitalDreamCNC controller M9 werkt soms niet soms wel

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Tsja, als ik 'digital dream cnc' in tik in m'n zoek machine is de eerste hit naar www.ddcnc.com makkelijker kan ik het niet maken. :lol:
Zo moeilijk is het niet hoor, gewoon die link van mij, betreffende besturing klikken, beetje doorscrollen en manual downloaden. Hoef je geen opvraag aktie voor te doen bij Alie.
Als ik het zo bekijk is dat breakoutboard voor de 4.1 ook geschikt voor de 3.1. En je hoeft het niet te gebruiken, er bestaan wel meer terminal boards voor DB37.
https://www.conrad.nl/nl/p/tru-componen ... 5yEALw_wcB
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
BR24
Berichten: 30
Lid geworden op: 31 mar 2018 11:45

Re: DigitalDreamCNC controller M9 werkt soms niet soms wel

Bericht door BR24 »

Als ik laatste tijd iets van boven de € 100 koop bij Ali stuur ik eerst een mail met een vraag.
Afhankelijk van hoe daar op gereageerd wordt, koop ik daar of niet.
Sommige Ali-bedrijven zijn klantvriendelijk en werken net als hier; vaste klant krijgt korting.
Andere werken op zijn Chinees; vaste klant gaat ws niet verder zoeken en betaalt meer.

Zo'n los terminalboard wat ik op een DIN-rail35 kan klikken komt mij beter uit.
skillalot
Donateur
Berichten: 3253
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: DigitalDreamCNC controller M9 werkt soms niet soms wel

Bericht door skillalot »

Ik ken de g-codes niet die die besturing allemaal slikt, maar als er iets is om je lookahead te laten wachten dan zou je die er tussen kunnen zetten.
Er zijn besturingen die heel ver vooruit kijken, en waar je dan G61 moet gebruiken om de lookahead te pauseren.
benkr
Donateur
Berichten: 7789
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: DigitalDreamCNC controller M9 werkt soms niet soms wel

Bericht door benkr »

hugo stoutjesdijk schreef: 08 mar 2023 08:39
BR24 schreef: 08 mar 2023 08:14 Nu iedereen het erover eens is dat het toch niet zo'n slechte controller is,
dan nu de volgende vraag.
Ik heb versie 1.1 en ondertussen verkoopt Ali al versie 3.1.
Ik kan geen verschil zien.
Is dit een verkooptruc van Ali of is er iemand die weet of 3.1 beter is dan 1.1.
http://www.ddcnc.com/?m=home&c=Lists&a= ... 75&lang=en
Als je even de moeite neemt om de specs te bekijken.
Het makkelijkste is, V2.1 4.3" scherm, V3.1 5"en V4.1 7" Van V1.1 kan ik niets meer vinden.
Als je de rest van de tekst bestudeert zullen er nog wel wat meer verschillen zitten.
Het is inmiddels al wel een paar jaar geleden, de website die hier genoemd wordt ziet er helemaal niet verkeerd uit, toen ik er naar zocht was er helemaal niets te vinden en de firma op Ali die het ding verkocht reageerde nergens op, wellicht is er toch iets verbeterd?
BR24
Berichten: 30
Lid geworden op: 31 mar 2018 11:45

Re: DigitalDreamCNC controller M9 werkt soms niet soms wel

Bericht door BR24 »

zo zie je maar weer dat dingen ook ten goede kunnen veranderen.
50% van de keren willen de leveranciers van Ali je echt helpen,
en die andere 50% besteed je gewoon geen aandacht aan. Kun je er ook niet chagerijnig van worden.
FSSF
Berichten: 884
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: DigitalDreamCNC controller M9 werkt soms niet soms wel

Bericht door FSSF »

Ik heb wel eens een V1.1 en een V2.1 via gekocht om wat mee te proberen. Idee is om zo een controller te gebruiken op een machientje wat ik nu aan het maken ben. Helaas wacht ik op een pakketje wat blijkbaar al enkele weken bij de douane hier blijft hangen om verder te kunnen.

Voor zo ver ik het kan beoordelen tot nu is het juist een onwijs leuk ding om de noodzakelijke dingen te kunnen doen en uitvoeren. De basisinstellingen zitten er allemaal in en dat is voor veel mensen genoeg. Hoe de controller zich houdt met lange programma`s uitvoeren etc. weet ik nog niet.
Dat gehannes met Mach3 is in ieder geval ook niet altijd alles.
FSSF
Berichten: 884
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: DigitalDreamCNC controller M9 werkt soms niet soms wel

Bericht door FSSF »

Filmpje waarin de controller doet wat ie doen moet, ook al is het niet veel. :lol:

Plaats reactie