Servervoeding van kawarider

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Servervoeding van kawarider

Bericht door kawarider »

hugo stoutjesdijk schreef: 07 mar 2023 16:27 Ja, duuh, (arc ok) signaal is natuurlijk hetzelfde als (niet arc lost) signaal, dat maakt niets uit.

Geen idee of Eding een voeding-vrijgave ingang heeft, daar moet signaal van die arc ok naar toe. Moeilijker kan het toch niet zijn?
Bij een G0 laat je dat signaal overbruggen, extra Mfunctie bij je G0.
Kijk, dat bedoel ik nu, knappe koppen genoeg hier
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5404
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Servervoeding van kawarider

Bericht door serum »

hugo stoutjesdijk schreef: 07 mar 2023 16:27 Ja, duuh, (arc ok) signaal is natuurlijk hetzelfde als (niet arc lost) signaal, dat maakt niets uit.

Geen idee of Eding een voeding-vrijgave ingang heeft, daar moet signaal van die arc ok naar toe. Moeilijker kan het toch niet zijn?
Bij een G0 laat je dat signaal overbruggen, extra Mfunctie bij je G0.
Bij Eding kan je alleen extra functies aanroepen bij M codes, niet bij gcodes?
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Servervoeding van kawarider

Bericht door kawarider »

Dankje Serum,jij hebt meer ervaring met Eding dan ik.

En om Ben zijn topic gelijk overhoop te gooien. Ik heb hier een drie fasen 1,5 kW 1000 tpm motor met rem en dat had eenfasen moeten zijn. Is het simpel om te bouwen? En betrouwbaar? Geen zin om service te verlenen. Morgen ga ik zowiezo leverancier bellen. Is nu te laat en het moet vrijdag geinstalleerd worden :lol: :roll:
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5404
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Servervoeding van kawarider

Bericht door serum »

Frequentieregelaar erop? Heb ook een 3 fasen vacuumpomp op een VFD draaien op 230.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Servervoeding van kawarider

Bericht door kawarider »

Mmm, mag niets kosten
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Servervoeding van kawarider

Bericht door skillalot »

kawarider schreef: 07 mar 2023 16:14 Weet jij niets Skillalot?
Uit de hobbysfeer met je machine en een echte besturing er op zetten waar dit allemaal al in zit?


Met die hobbybesturingen wordt het hele gebeuren voorafgaand aan het snijden (plaatzoeken etc) allemaal in de Gcode verwerkt. Zodra je ergens stopt halvewege je gcode kun je dus niet gewoon weer verdergaan, want dan mis je dat voorafgaande gedoe weer.
Met mach3 heb ik het ooit wel voor mekaar gekregen om te kunnen herstarten, maar daar zat al het plaatzoeken etc in een aparte macro, dus starten met snijden met alleen een Mcode, en stoppen met een andere Mcode, en voor de rest alleen schone gcode. Daar kon ik toen iets maken met wat extra knopjes, een waar je aan kon geven vanaf waar hij verder moest gaan met snijden, door erheen te joggen en de knop in te drukken. (De positie waar de machine stopt na verliezen boog kun je niet opslaan, want daar is mach3 te langzaam voor). Vervolgens kon je naar buiten joggen waar je wilde dat hij pierced (want in een snede opnieuw starten vanuit stilstand geeft ook weer een beschadiging aan je snede). Dan was het de juiste regelnummer selecteren, en knop indrukken en hij liep weer verder. Moeten je I- en J-coordinaten wel in absolute posities opgegeven zijn natuurlijk anders kun je niet op een boog herstarten.
Of dat in edingcnc allemaal te doen is weet ik niet, en of je daar wel aan moet gaan beginnen weet ik ook niet.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Servervoeding van kawarider

Bericht door kawarider »

En dan nog wat. Hoe moet ik deze zetting maken? Is daar iets speciaals voor nodig? Effe vragen voordat ik alles dubbelvouw.

Afbeelding
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Servervoeding van kawarider

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Next level kantbank praktijken. :lol:
Jammer dat het detail net niet scherp is, zit er een flap aan die verticale zijde die onder de andere zetting valt?
Ziet er netjes uit, ben me niet bewust dat ik zo'n detail eerder gezien heb. (dus ik ga je sowieso hier niet mee verder helpen)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Servervoeding van kawarider

Bericht door kawarider »

Inderdaad. Nu is dat het laatste dat gelast moet worden in mijn ontwerp. Een flap die onder de andere schuift en boutje moetje. Ik zie het vaken maar weet niet hoe dit in 1 zetting te doen. Het zit net versprongen. Dit is een bloembakje. In mijn geval gaat het om een plaat van 2500-1250. Laat die extra zetting maar, lassen is makkelijker. Vast wel een knappe kop hier 😀. Zou leuk zijn dit in 1 zetting te doen.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Servervoeding van kawarider

Bericht door kawarider »

Enne, Ben, topic titel veranderen in rommelbakje kawarider?
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Servervoeding van kawarider

Bericht door skillalot »

Het ziet er haast uit alsof ze m eerst gezet hebben, toen afgesneden, en toen de rest gezet. Alsof alleen de ronding van het zetten er nog aan zit.
Hebben ze hem niet gewoon koud tegen elkaar gezet en die ene kant beetje rond afgeslepen? En daarna dikke laag coating er op?
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5404
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Servervoeding van kawarider

Bericht door serum »

skillalot schreef: 07 mar 2023 22:23
Uit de hobbysfeer met je machine en een echte besturing er op zetten waar dit allemaal al in zit?
Welke controller gebruik jij nu?
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Servervoeding van kawarider

Bericht door kawarider »

skillalot schreef: 08 mar 2023 13:53 Het ziet er haast uit alsof ze m eerst gezet hebben, toen afgesneden, en toen de rest gezet. Alsof alleen de ronding van het zetten er nog aan zit.
Hebben ze hem niet gewoon koud tegen elkaar gezet en die ene kant beetje rond afgeslepen? En daarna dikke laag coating er op?
Snijden en dan zetten. Andere mogelijkheid is er niet als je een beetje effectief wilt werken. Het lijk wel of er een verschillende radius aan zit. Roleri eens ff bellen
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Servervoeding van kawarider

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Kleine flapje (1) als eerste zetten, iets kleiner dan de flap (2) waar die later onder schuift, als laatste flap (3) en die moet met beleid.
Even secuur tekenen, en natuurlijk ook secuur zetten.
2023-03-08 17_21_57-SOLIDWORKS 2020 SP1.0 - [Part1 _].jpg
2023-03-08 17_19_08-SOLIDWORKS 2020 SP1.0 - [Part1 _].jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie