lekke koppakking Peugeot 106
Moderator: Moderators
Re: lekke koppakking Peugeot 106
Eerst met torsie sleutel zeker, daaarna graden....
Re: lekke koppakking Peugeot 106
Klopt. Dat is de instructie. Eerst op moment zetten en daarna nog 240 graden doordraaien. En aandraaien volgens een patroon.Eerst met torsie sleutel zeker, daaarna graden
Progress isn't made by early risers. It's made by lazy men trying to find easier ways to do something. - Robert Heinlein
Re: lekke koppakking Peugeot 106
Dit heb je dan nodig.
Ja eerst met torsiesleutel, dan graden.
https://nl.aliexpress.com/item/10050049 ... KtMG7sxu5I\
vrg
Ja eerst met torsiesleutel, dan graden.
https://nl.aliexpress.com/item/10050049 ... KtMG7sxu5I\
vrg
-
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 16 jan 2015 22:17
Re: lekke koppakking Peugeot 106
Let op!!!!, Al die adviezen over het aandraaien van de kopbouten, gaan alleen maar op indien je ook nieuwe kopbouten hebt gebruikt. Ga je het laatste advies volgen met oude gebruikte bouten, dan weet je dat er problemen zijn te verwachten.
Met gebruikte bouten is het aandraaien op het juist ingestelde moment meer dan voldoende.
Met gebruikte bouten is het aandraaien op het juist ingestelde moment meer dan voldoende.
- spinningwheels
- Berichten: 2138
- Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
- Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
- Contacteer:
Re: lekke koppakking Peugeot 106
Hij heeft nieuwe kopbouten gebruikt, De oude weer gebruiken kan ook alleen maar als het geen rekbouten zijn , en dan nog ?staandeklok schreef: ↑19 apr 2023 22:07 Let op!!!!, Al die adviezen over het aandraaien van de kopbouten, gaan alleen maar op indien je ook nieuwe kopbouten hebt gebruikt. Ga je het laatste advies volgen met oude gebruikte bouten, dan weet je dat er problemen zijn te verwachten.
Met gebruikte bouten is het aandraaien op het juist ingestelde moment meer dan voldoende.
In theorie kan ik praktisch alles
Re: lekke koppakking Peugeot 106
Bij mij zaten de bouten bij de koppakkingset.staandeklok schreef: ↑19 apr 2023 22:07 Let op!!!!, Al die adviezen over het aandraaien van de kopbouten, gaan alleen maar op indien je ook nieuwe kopbouten hebt gebruikt. Ga je het laatste advies volgen met oude gebruikte bouten, dan weet je dat er problemen zijn te verwachten.
Met gebruikte bouten is het aandraaien op het juist ingestelde moment meer dan voldoende.
Het zijn rekbouten, dus niet herbruiken, heel belangrijk.
Ook nog dacht ik dat als je geen oververhitte motor hebt gehad, dat de kop niet gevlakt hoeft te worden, maar uitdaging om resten van pakking te verwijderen.
Let goed op rubber in de pakking voor oliekanaal, daar zit namelijk een fabrieksfout, de nieuwe pakkingen hebben dat hersteld. Als je de nieuwere krijgt dan.
Re: lekke koppakking Peugeot 106
Als het advies problemen geeft met gebruikte kopbouten, ben je sowieso verkeerd bezig door de kopbouten te herbruiken. Niet besparen op die paar boutjes, want als het verkeerd gaat ben je nog veel veel meer kwijt.staandeklok schreef: ↑19 apr 2023 22:07 Ga je het laatste advies volgen met oude gebruikte bouten, dan weet je dat er problemen zijn te verwachten.
Met gebruikte bouten is het aandraaien op het juist ingestelde moment meer dan voldoende.
Re: lekke koppakking Peugeot 106
We hebben, voor zover wij kunnen overzien, alles goed gedaan. Nieuwe bouten, koppakking, distributieriem, koelwaterpomp, spanrol, multibelt, oliefilter, koelvloeistof, olie. De hele set. De kop en het blok zijn vlak, voor zover wij met een nieuwe precisie
rei en voelermaten konden controleren. De pakkingvlakken voorzichtig, maar goed, gereinigd. Alles volgens het boekje gemonteerd. Op moment en met nadraaien van de bouten (240grd). Klepspeling opnieuw afgesteld. Koelsysteem met speciaal daarvoor bedoelde reinigingsvloeistof behandeld. Rustig aan gedaan met de eerste kilometers rijden. Regelmatig gecontroleerd of het oliepijl en het koelvloestofpijl in orde waren (doen we nog steeds). De eerste paar kilometer wat rook uit de uitlaat bij accelereren, maar dat is nu verdwenen. De eerste tijd zakte het koelvloeistofpijl met sprongen, maar de lucht is er nu wel uit, dus dat pijl is nu ook stabiel. Wat ons betreft heeft het autootje zijn rijvaardigheids bewijs wel weer ontvangen. Dikke pret gehad tijdens het hele proces en, zoals gezegd, stof om nog jaren iedereen mee te vermoeien
rei en voelermaten konden controleren. De pakkingvlakken voorzichtig, maar goed, gereinigd. Alles volgens het boekje gemonteerd. Op moment en met nadraaien van de bouten (240grd). Klepspeling opnieuw afgesteld. Koelsysteem met speciaal daarvoor bedoelde reinigingsvloeistof behandeld. Rustig aan gedaan met de eerste kilometers rijden. Regelmatig gecontroleerd of het oliepijl en het koelvloestofpijl in orde waren (doen we nog steeds). De eerste paar kilometer wat rook uit de uitlaat bij accelereren, maar dat is nu verdwenen. De eerste tijd zakte het koelvloeistofpijl met sprongen, maar de lucht is er nu wel uit, dus dat pijl is nu ook stabiel. Wat ons betreft heeft het autootje zijn rijvaardigheids bewijs wel weer ontvangen. Dikke pret gehad tijdens het hele proces en, zoals gezegd, stof om nog jaren iedereen mee te vermoeien
Progress isn't made by early risers. It's made by lazy men trying to find easier ways to do something. - Robert Heinlein
Re: lekke koppakking Peugeot 106
Plankuh!!!