Defect Heidenhain VRZ653B

Moderator: Moderators

Plaats reactie
JvdWerf
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2023 14:13

Defect Heidenhain VRZ653B

Bericht door JvdWerf »

Hallo,
Ik heb een Heidenhain DRO uitleeskast VRZ753B met een defect. Heeft iemand misschien schema‘s van deze of soortgelijke kast? Ik ben al een heel eind, maar kom nu bij een IC waar ik geen datablad van kan vinden en weet eigenlijk niet of de voedingsspanningen wel goed zijn. Het moet iets gemeenschappelijks zijn omdat alle kanalen hetzelfde euvel hebben.
Johan
motormuis
Berichten: 841
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Defect Heidenhain VRZ653B

Bericht door motormuis »

op mp is een account Haida in Lelystad de repareert alleen Heidenhein misschien kan die helpen
benkr
Donateur
Berichten: 7778
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Defect Heidenhain VRZ653B

Bericht door benkr »

Ik heb best al een tijd geleden een Heidenhain uitlezing gerepareerd voor iemand, die leek daarna in eerste instantie ook niet te werken, maar door stom geluk kwam ik er toen achter dat elke ingang eerst een indexpuls gezien moest hebben voordat de betreffende as ging werken, die index punten zitten meestal ergens een klein stukje vanaf het beging van de schuifweg van de liniaal en zijn duidelijk aangegeven. Geen idee of dat ook voor jouw uitleesunit geldt, maar ik zou het zeker proberen, na wat zoeken vond ik dit ook in de manual beschreven worden.
Plaats reactie