Op Ali

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 867
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Op Ali

Bericht door zeeschuim »

Ze blijven leuk die Chinezen.
Gelieve de gewenste kleur bij de aankoop

EEN aantal patenten zijn verkregen. Namaak is verboden
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6308
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Op Ali

Bericht door Kjelt »

Tja, acht jaar terug heeft ons bedrijf tevergeefs een klonenmaker voor de rechter gesleept oa in China.
Hun respons was dat we trots mochten zijn dat ons product zo goed was dat zij het 1 op 1 kopieerden en dat meenden ze nog serieus ook.
Het was dan ook echt een kopie de enigste verschillen waren de merken van sommige onderdelen.
Maar de code in de microprocessor was gewoon een directe kopie net als de complete pcb layout.

Eigenlijk ook wel te verwachten in zo'n communistisch land: wat jij hebt bedacht is ook van mij.
Uh ja wij doen dat anders, om de vooruitgang niet in de weg te staan en nieuwe ontwikkelingen te delen hebben wij het patentsysteem en hebben dan max 20 jaar recht op onze uitvinding (als je het hele proces kunt betalen). Als je daar ook gebruik van wilt maken kunnen we praten en een deal sluiten.
Ook niet echt fris als je er goed over nadenkt want het systeem is alleen bruikbaar voor grote bedrijven.
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 867
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Op Ali

Bericht door zeeschuim »

Kjelt schreef: 16 apr 2023 10:14 Tja, acht jaar terug heeft ons bedrijf tevergeefs een klonenmaker voor de rechter gesleept oa in China.
Hun respons was dat we trots mochten zijn dat ons product zo goed was dat zij het 1 op 1 kopieerden en dat meenden ze nog serieus ook.
In het westen blijven we maar denken dat de wereld om ons draait en we kunnen ons niet voorstellen dat er ook landen en volkeren zijn die er totaal anders naar kijken.
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Op Ali

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ik heb een wereld idee, heb alleen 5 jaar nodig om het werkend te krijgen, wie wil mij die periode in m'n levensonderhoud voorzien, o ja er moet ook van te voren nog wel even flink geïnvesteerd worden in wat machientjes voor de noodzakelijke proto fase. Daarna is het hele ontwerp gratis beschikbaar.

Hoe zullen we dat eens oplossen ?? :mrgreen:

PS, het kan natuurlijk ook tegenzitten dat het helemaal mislukt of dat het nog een paar jaar langer duurt.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6308
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Op Ali

Bericht door Kjelt »

hugo stoutjesdijk schreef: 16 apr 2023 12:15 Ik heb een wereld idee, heb alleen 5 jaar nodig om het werkend te krijgen, wie wil mij die periode in m'n levensonderhoud voorzien, o ja er moet ook van te voren nog wel even flink geïnvesteerd worden in wat machientjes voor de noodzakelijke proto fase. Daarna is het hele ontwerp gratis beschikbaar.

Hoe zullen we dat eens oplossen ?? :mrgreen:

PS, het kan natuurlijk ook tegenzitten dat het helemaal mislukt of dat het nog een paar jaar langer duurt.
Je formuleert het verkeerd. Voor de financiele cashhunters moet je minstens de volgende trending tech termen in je verkoop verhaal plaatsen:

- Next gen Artificial Intelligence
- 21st century mathematical formulas that even nobelprice winners do not understand
- Quantumcyber connected subconscious control

Mooie flitsende website en voor je het weet heb je 8 cijfers op je bankrekening, succes!
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: Op Ali

Bericht door MeMoRy »

Vergeet "cloud" en "IOT" niet te benoemen. En als je toch bezig bent, "crypto" en "web 3.0".

Een aantal jaar geleden was het zo dat als je een fabriek in China wilde bouwen je een soort officiële toestemming moest geven dat ze er een kloonfabriek naast bouwden. Ik weet niet of dat nog zo is. In ieder geval hebben patenten en handelsmerken een eigen betekenis in China. Alle regels hebben eigenlijk vooral als doel versterken van de positie van "de partij".
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Op Ali

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Kjelt schreef: 16 apr 2023 12:29
hugo stoutjesdijk schreef: 16 apr 2023 12:15 Ik heb een wereld idee, heb alleen 5 jaar nodig om het werkend te krijgen, wie wil mij die periode in m'n levensonderhoud voorzien, o ja er moet ook van te voren nog wel even flink geïnvesteerd worden in wat machientjes voor de noodzakelijke proto fase. Daarna is het hele ontwerp gratis beschikbaar.

Hoe zullen we dat eens oplossen ?? :mrgreen:

PS, het kan natuurlijk ook tegenzitten dat het helemaal mislukt of dat het nog een paar jaar langer duurt.
Je formuleert het verkeerd. Voor de financiele cashhunters moet je minstens de volgende trending tech termen in je verkoop verhaal plaatsen:

- Next gen Artificial Intelligence
- 21st century mathematical formulas that even nobelprice winners do not understand
- Quantumcyber connected subconscious control

Mooie flitsende website en voor je het weet heb je 8 cijfers op je bankrekening, succes!
Die 8 cijfers zijn wel te vinden ergens op m'n bankafschrift, iets met IBAN of zo. :mrgreen:
Die wervende tekst ben ik niet zo bedreven, misschien dat chatgpt me daar bij kan helpen.

En dan maar te hopen dat die cashhunters niet opeens hun boeren verstand gaan gebruiken. (die kans is misschien het kleinst) :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6308
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Op Ali

Bericht door Kjelt »

MeMoRy schreef: 16 apr 2023 12:52 Vergeet "cloud" en "IOT" niet te benoemen. En als je toch bezig bent, "crypto" en "web 3.0".
Nee joh dat is alweer the past hype van 2019-2021.
In 2022 is de crypto bubble gebarsten, niemand die dat spul meer wil aanraken, uitgemolken droge koe. Je wilt wel met je tijd meegaan :mrgreen:
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11032
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Op Ali

Bericht door DaBit »

Ach, industrie 4.0 is nog niet voorbij, en AI is de huidige hype, nog deels in wording. IoT en predictive maintenance kletst iedereen over maar het komt niet echt buiten de proefballonfase. Fuzzy logic en rfid zijn voort wel op hun retour.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Crypto en cybersecurity zijn een reëel probleem aan het worden. De schatting is nog 5-10 jaar voor er genoeg qubits in een kwantumcomputer zitten om de gangbare 4096 bit RSA en 256-bit AES te kunnen decoderen, dus veel enge instellingen doen inmiddels op grote schaal aan SNDL (Store Now, Decrypt Later). En die engerds zitten niet alleen in China en Korea.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 867
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Op Ali

Bericht door zeeschuim »

Waar is de humor gebleven meneer Sonneberg?
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Op Ali

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Allemaal veel te wazig.
Ik kan wel een tip van de sluier oplichten.
Revolutionair energie opslag systeem, ongeveer 10.000kWh in een schoenendoos. Prijs orde grootte kleine middenklasser.
Geen ontlading.
Datzelfde systeem zal ook als ultradunne modules gemaakt gaan worden, die gaan dan deel uitmaken van de PV panelen, die dus zelf hun opgevangen energie opslaan. Had ik als verteld dat die PV panelen slechts een rendement hebben van 87%. (er wordt natuurlijk gewerkt aan verbetering)

Nou als we daar geen geldschieters mee los krijgen, weet ik het ook niet meer.

En het wordt allemaal vrij beschikbaar, dus cybersecurity hoeven we ons niet druk om te maken.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2448
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Op Ali

Bericht door hainjedaf »

DaBit schreef: 16 apr 2023 16:14
Crypto en cybersecurity zijn een reëel probleem aan het worden. De schatting is nog 5-10 jaar voor er genoeg qubits in een kwantumcomputer zitten om de gangbare 4096 bit RSA en 256-bit AES te kunnen decoderen, dus veel enge instellingen doen inmiddels op grote schaal aan SNDL (Store Now, Decrypt Later). En die engerds zitten niet alleen in China en Korea.
De grootste problemen zitten het dichtste bij, in de hoeken waar je het niet verwacht....
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: Op Ali

Bericht door MeMoRy »

De buren! Zo normaal, die hebben vast wat te verbergen! :shock:
mjeuring
Berichten: 972
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Op Ali

Bericht door mjeuring »

Kjelt schreef: 16 apr 2023 14:25
MeMoRy schreef: 16 apr 2023 12:52 Vergeet "cloud" en "IOT" niet te benoemen. En als je toch bezig bent, "crypto" en "web 3.0".
Nee joh dat is alweer the past hype van 2019-2021.
In 2022 is de crypto bubble gebarsten, niemand die dat spul meer wil aanraken, uitgemolken droge koe. Je wilt wel met je tijd meegaan :mrgreen:
Klopt, als je nog geen gebruik maakt van "Digital twin" doe je echt niet mee.
Plaats reactie