leadshine closed loop

Moderator: Moderators

Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: leadshine closed loop

Bericht door Kjelt »

Ja dat bedacht ik me later ook :mrgreen:
Tolp2
Donateur
Berichten: 476
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: leadshine closed loop

Bericht door Tolp2 »

Staat niet in de handleiding, maar je zou eens kunnen proberen om de ENA er vanaf te halen en daarna weer er op te zetten. Mijn oude closed-loop steppers die gaan dan uit de storing zonder dat je de hele spanning er af haalt. Weet niet of de hardware dat zo lekker vindt om iedere keer ge-power-cycled te worden.
Assumptions are the mother of all $%^& ups.
Twee keer meten is zeker weten, als je weet wat je meet...
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: leadshine closed loop

Bericht door Kjelt »

Tolp2 schreef: 04 mei 2023 15:17 Weet niet of de hardware dat zo lekker vindt om iedere keer ge-power-cycled te worden.
Dan hadden ze geen elektronika component moeten worden. Even serieus ik heb thuis een hometheater met 13 aktieve versterkende speakers, subwoofers, projector, AV voorversterker en drie media en UHD spelers en overal gaat iedere avond de jus er op en daarna de jus er weer af.
Nooit enig issue gehad. De apparaten die niet goed tegen powercycling kunnen zijn hele goedkope minimaal uitgevoerde netspannings gevoede en laagspannings benodigde AC-DC convertjes die geen drol mogen kosten. Daar gaat de netspanning direct na een gelijkrichter plop een buselco op en die gelijkrichter en elco krijgen dan iedere keer de inschakelpiek te verduren. Dus ledlampjes dat soort dingetjes die vinden het niet fijn. Beetje fatsoenlijke apparatuur en zeker drivers die DC gevoed worden of fatsoenlijke AC-DC conversie intern doen maakt het niets uit. Althans ga je aan de levensduur niet merken.
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 880
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: leadshine closed loop

Bericht door zeeschuim »

toch antwoord!
Hello, er020 means over load, can i know which axis give you this usually?
alarm only way is reboot the machine.
this happen usually because 1. two y not diagonal. 2. working size over softlimit

you can connect drivers plug pin 7 and 8 to mach3 estop port, pls see below wiring.
Afbeelding
Afbeelding
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 880
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: leadshine closed loop

Bericht door zeeschuim »

aangesloten en het werkt ;-)
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Plaats reactie