Herkent iemand dit van Eding icm touch-screen?

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5416
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Herkent iemand dit van Eding icm touch-screen?

Bericht door serum »

In eding wordt tekst getoond wanneer je met je muis over een knop beweegt. (deze functie heb ik in windows uitgezet, in het register uitgezet, tal van instellingen aangepast) Windows gedraagt zich keurig, maar Eding vind het alsnog praktisch om mij die info te laten zien.

Als je naar een ander menu gaat en de knop krijgt een andere functie, blijft de laatst gekozen plek van aanraking op het touch-screen actief en komt de tekst bij de andere knop die zich op de plek bevond zichtbaar. Compleet nutteloos als je het mij vraagt en soms zit de tekst hinderlijk in de weg, omdat het veld zo groot is dat je een knop er half onder verdwijnt. In dit geval heb ik de camera net gedeactiveerd en komt er een textveld met het formaat van Spanje bovendrijven.

Iemand anders deze ervaring ook met een touchscreen? (of wellicht een oplossing)?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3092
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Herkent iemand dit van Eding icm touch-screen?

Bericht door hfjbuis »

Ik heb W10 en gebruik alleen maar touch screens. De reactie van Windows op het drukken van een knop (touch) i.p.v. het gebruik van de muis is soms totaal anders. Het kost mij vaak heel veel tijd om hier een weg omheen te programmeren.

Ik heb een tablet waarbij het scherm "soms zelf" op toetsen drukt als ik de voeding aansluit. Sluit ik daarbij een muis aan, dan is het weer weg. Het schermtoetsenbord bedekt een invul veld bij selectie lijsten, maar klik ik met de muis op dit veld, dan werkt het schermtoetsenbord goed, etc, etc, etc.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
keesfrees
Berichten: 3119
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Herkent iemand dit van Eding icm touch-screen?

Bericht door keesfrees »

Er gaat mij een belletje ringkelen, eigenlijk meer klok-en-klepel.
Jaren terug :
tool-tips / fly-out
viewtopic.php?p=20937
Daar heb je niet veel aan ws, ik zal nog even kijken naar dat emailtje van Bert, maar dat zal ws. niet veel toevoegen.
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
P1-Engineering
Donateur
Berichten: 436
Lid geworden op: 27 aug 2019 23:28
Locatie: Haarlem

Re: Herkent iemand dit van Eding icm touch-screen?

Bericht door P1-Engineering »

Ik zal er van de week eens op letten, is mij dusver nog niet opgevallen in de afgelopen 3 jaar.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5416
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Herkent iemand dit van Eding icm touch-screen?

Bericht door serum »

Ik kan het mij ook niet herinneren op mijn elo scherm

Gebruik nu een applicatie die de oorspronkelijke muislocatie weer direct oppakt na een touch actie. Dat lost het op.
Plaats reactie