Probleem Harrison T280

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lucraijmakers
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2023 15:04

Probleem Harrison T280

Bericht door lucraijmakers »

Beste leden,

Sinds een jaar of 3 ben ik in het bezit van een mooie Harrison T280 (gebruik hem alleen manueel, want CNC gedeelte werkt niet meer). Heb hem enkele maanden niet gebruikt en nu krijg ik hem niet meer aan de praat. de rode knop tussen de 4 gele jog knoppen blijft branden. Heb een eerdere video bekeken toen hij het nog deed en toen brandde deze niet. In het oude boekwerk heb ik gevonden dat een eindschakelaar overschreden is. deze gecheckt, handmatig de slede verschoven en elke beveiliging gecheckt (rode voetknop, noodstop, manuale hendel onder de slede, beveiligingsschakelaar van afschermkap en schakelaar bij tandwielkast). echter wil de klauw niet draaien. Iemand enig idee wat ik nog uit zou kunnen proberen om hem aan de praat te krijgen?

Mochten er afbeeldingen nodig zijn dan hoor ik het graag.

Gr Luc
HD13
Berichten: 690
Lid geworden op: 22 dec 2013 17:58
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Probleem Harrison T280

Bericht door HD13 »

Heb je ook gezien dat de eindschakelaars reageren.
Dat dus het comando wel binnenkomt ?
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3075
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Probleem Harrison T280

Bericht door hfjbuis »

Ik ken het systeem niet, maar zo te horen zitten er veel beveiligingen op. Ik denk dat je m.b.v. het schema en een multimeter moet controleren welke beveiligingen schakelen. Misschien dat er ergens op het display/knoppen bord ook wel een signaal zit dat aan geeft welke beveiliging actief is.
Huub
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Plaats reactie