RSP-2400 remote switch

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: RSP-2400 remote switch

Bericht door WillyH »

Ondertussen feedback gekregen van EdingCNC, men is daar de documentatie aan het bijwerken maar ondertussen geef ik hier de instellingen al zodat CNC720 gebruikers de juiste weg vinden.
Voor de CNC720 is de instelling: ExtErrInputSenseLevel inderdaad van toepassing, voor deze instelling gelden dezelfde regels als beschreven voor de CPU5B, zijnde:

Defines External Error input behavior
0 = low active, e-stop (NO switch)
1 = high active, e-stop (NC switch)
2 = OFF, not used
3 = low active, smooth stop
4 = high active, smooth stop
With smooth stop the axes speed is ramped down, this means that there is no position loss.

Ik heb deze nu op "3" staan, met een smooth stop maar ik vraag me af of het met een tandem-as zoals de OSPF niet beter is om een "0" in te voeren en direct een e-stop te genereren om te vermijden dat de brug scheef trekt. Geen idee hoever zo'n smooth stop nog doorgaat, is dat 1mm of 10mm...

De drive-alarm instellingen zijn niet zichtbaar in de V4 software, deze moet in het cnc.ini bestand aangepast worden. De naam van de instelling is driveErrorInputSenseLevel, de waardes zijn 0 (normally open), 1 (normally closed) en 2 (uit).
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1762
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: RSP-2400 remote switch

Bericht door Kars-cnc »

Ahh, je (Eding) hebt gelijk, de External Error input kan ook nog 3 en 4 als waarde hebben.

Nu herinner ik me het weer, ik heb er zelfs nog metingen aan gedaan:

ExtErrorInput overtravel.png

Voor mijn toepassing (stop bij een te grote 3D probe uitslag) vond ik de stoptijden in de Smooth Stop mode totaal onacceptabel.

Voor het synchroon blijven van de tandem assen moet het wel beter werken dan 1 of 2 omdat er geen stappen verlies op zou mogen treden bij een smooth stop.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: RSP-2400 remote switch

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Kars-cnc schreef: 26 mei 2023 08:30 Voor het synchroon blijven van de tandem assen moet het wel beter werken dan 1 of 2 omdat er geen stappen verlies op zou mogen treden bij een smooth stop.
En als die error dan van een van de twee tandem motoren komt?
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1762
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: RSP-2400 remote switch

Bericht door Kars-cnc »

hugo stoutjesdijk schreef: 26 mei 2023 09:10
Kars-cnc schreef: 26 mei 2023 08:30 Voor het synchroon blijven van de tandem assen moet het wel beter werken dan 1 of 2 omdat er geen stappen verlies op zou mogen treden bij een smooth stop.
En als die error dan van een van de twee tandem motoren komt?
Dan is het een Drive Error! Daar heeft Eding een speciale input voor MET een speciale, niet gedocumenteerde, DriveErrorInputSenseLevel setting in de ini file. Er moet natuurlijk wel een beetje uitdaging blijven 8)
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: RSP-2400 remote switch

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Kars-cnc schreef: 26 mei 2023 17:18 Er moet natuurlijk wel een beetje uitdaging blijven 8)
Daar moet ik je dan ook weer gelijk in geven. :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie