Kogelgewricht M8

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3732
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Kogelgewricht M8

Bericht door andrefc101 »

Ik heb 2 kogelgewrichtjes nodig M8, deze zijn overal te koop, maar dan wel met 7 euro verzendkosten wat ik wat veel vind voor een dingetje van 2,50.
Heeft iemand er nog 2 liggen toevallig die ik over kan nemen?
assink
Berichten: 2485
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Kogelgewricht M8

Bericht door assink »

Landbouw mechanisatiebedrijf heeft ze waarschijnlijk wel, zitten ook veel op gasveren. Anders misschien automaterialen zaak
benkr
Donateur
Berichten: 7789
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Kogelgewricht M8

Bericht door benkr »

Ik haal dat soort dingen vaak bij Fabory, die hebben in veel plaatsen een verkoopbali, helaas niet bij jou in de buurt, maar ik schat in dat Hornbach ze ook heeft.
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: Kogelgewricht M8

Bericht door MeMoRy »

Als je particulier bent, rekent Fabory 5 euro oid extra. Plus dat ze al iets meer kosten. Dus dan ben je niet goedkoper uit
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5414
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Kogelgewricht M8

Bericht door serum »

Dacht dat Fabory dat een jaar 15 geleden al rekende, Plus kleine order toeslag, handling toeslag, opstartkosten voor het personeelslid. Dat soort vage getallen kwamen erbij Kan mij herinneren dat ik rond de 18 euro af mocht tikken voor een stuk of 8 m3 boutjes hier in Zwolle. (is ook tevens mijn enige ervaring met ze, nooit weer geweest)
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12053
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Kogelgewricht M8

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Precies dat, ophalen in Ede, maar wel €15.- orderkosten.
Ik bestel daar alleen als het niet anders kan.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
benkr
Donateur
Berichten: 7789
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Kogelgewricht M8

Bericht door benkr »

Ik haal er wel eens een enkele bout, kost denk ik een redelijk normale prijs zonder extra kosten, voorbeeld een M20 x 140 kostte daar iets van 3 of 4 Euro totaal. Die bout houdt na wat nadraaiwerk mijn Multifix op zijn plaats.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12053
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Kogelgewricht M8

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Als Tilburgse firma, zullen ze voor eigen dorpers wel een speciale service hebben.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
benkr
Donateur
Berichten: 7789
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Kogelgewricht M8

Bericht door benkr »

hugo stoutjesdijk schreef: 04 jun 2023 10:56 Als Tilburgse firma, zullen ze voor eigen dorpers wel een speciale service hebben.
Een aantal jaren geleden hadden we hier de fa. Haheti, ook een verkooppunt van Fabory, daar ben ik ooit weggelopen voor een inbussleuteltje van 0,9 mm, die kostten toen iets van 15 Euro per stuk zonder de daar nog bijkomende extra kosten. Ik heb er toen ergens anders een stuk of 10 besteld voor iets van 29 cent of zo, en de verzendkosten waren miniem doordat het in een gewone envelop paste.

Naast de Fabory shop zit hier Toolstation, die hebben ook best wel leuke dingen, maar laatst moest ik wat hebben en kreeg ik meteen de vraag wat het partnummer was, natuurlijk wist ik dat niet. Ik kreeg toen gelijk de catalogus voorgeschoven, zoek maar op was het toen. Ik ben omgedraaid en ergens anders heen gegaan, als er verder niemand in de winkel staat verwacht ik toch wel een klein beetje service.
Gebruikersavatar
joopbos
Donateur
Berichten: 909
Lid geworden op: 12 mar 2008 19:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kogelgewricht M8

Bericht door joopbos »

Naast de Fabory shop zit hier Toolstation, die hebben ook best wel leuke dingen, maar laatst moest ik wat hebben en kreeg ik meteen de vraag wat het partnummer was, natuurlijk wist ik dat niet. Ik kreeg toen gelijk de catalogus voorgeschoven, zoek maar op was het toen. Ik ben omgedraaid en ergens anders heen gegaan, als er verder niemand in de winkel staat verwacht ik toch wel een klein beetje service.
Hier in Dordrecht helaas dezelfde ervaring.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12053
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Kogelgewricht M8

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Toolstation is ook eigenlijk een webshop met afhaal punten, die hebben het concept dus eigenlijk omgedraaid.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 880
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Kogelgewricht M8

Bericht door zeeschuim »

Toolstation, die hebben ook best wel leuke dingen, maar laatst moest ik wat hebben en kreeg ik meteen de vraag wat het partnummer was, natuurlijk wist ik dat niet.
Het lijkt de magazijnen van Hoogovens wel waar ik ooit heb gewerkt. "mag ik van u een doosje schroeven4x40? antw magazijnman: 10 cijfercode! maar ik zie het daar staan! antw : 10 cijfercode"
Dan moest je dus terug naar de eigen werkplaats en dan met een overhead projector de code opzoeken..
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12053
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Kogelgewricht M8

Bericht door hugo stoutjesdijk »

zeeschuim schreef: 04 jun 2023 12:33 Het lijkt de magazijnen van Hoogovens wel waar ik ooit heb gewerkt. "mag ik van u een doosje schroeven4x40? antw magazijnman: 10 cijfercode! maar ik zie het daar staan! antw : 10 cijfercode"
Dan moest je dus terug naar de eigen werkplaats en dan met een overhead projector de code opzoeken..
Ook een manier van werkverschaffing. Scheelde weer wat werkelozen. :lol:

Bij Toolstation ligt er dan wel een catalogus klaar, hoef je niet eerst naar huis. ;-)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Kogelgewricht M8

Bericht door Portje »

volgens mij, maar ik weet het niet zeker omdat ik er niet op lette, zag ik een paar weken terug een hele doos van die dingen in boxmeer.
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Plaats reactie