Beste goedkope troep 3D printer

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Beste goedkope troep 3D printer

Bericht door DaBit »

Dan zet je toch gewoon de bouwplaat scheef en een spanrol los? Heb je ook een ding dat niet functioneert, dus je kunt net zo goed iets bruikbaars kopen.

Jouw idee van 'dan ziet ze dat je door de leerkuil heen moet' zou echter wel eens niet zo goed kunnen werken als je denkt.
Hier thuis is het het ene moment 'Is het nou NOG niet gelukt? Wat heb je nou weer kapotgemaakt dan papa?', dus dat mijn-pappa-kan-alles voetstuk ben ik allang vanaf gedonderd. En het andere moment 'Ja, maar ik kan dat niet en bij jou lukt het wel dus moet jij dat voor me doen of ik moet sparen en dan koop ik het'. Waarbij een alternatief dat wel binnen of net buiten de capaciteiten ligt niet in aanmerking komt want niet mooi genoeg, niet groot genoeg, duurt te lang, krijg je zweet van, enzovoorts.

Daar gaat die printer weinig aan veranderen, dus die moet je gewoon voor jezelf kopen en dametje-opvoeden als excuus voor de aanschaf gebruiken :lol:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2469
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Beste goedkope troep 3D printer

Bericht door hainjedaf »

Dan is zo'n Prusa als bouwpakket een mooie.

Kun je samen met dame in elkaar zetten.

En een prusa werkt gewoon en er zit een goede service/aftersales achter.
En de Slicer neemt de eerste hobbels weg, zonder mogelijkheden tot aanpassing onmogelijk te maken.

Leercurve Fusion360 / FreeCAD / whateverCAD, slicer en instellingen 3D printer gaat nog moeilijk genoeg worden.

TIP: ga ook eens met de dame naar een hackerspace in de buurt. Kan ze veel leren en mensen met gelijke interesses ontmoeten.
Ook goed voor de sociale vaardigheden
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Plaats reactie