Industriële servo's en drives

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Firehunter
Donateur
Berichten: 340
Lid geworden op: 30 aug 2012 20:03
Locatie: Oost-Groningen
Contacteer:

Industriële servo's en drives

Bericht door Firehunter »

Wie heeft ervaring met industriële servo's en drives van bijvoorbeeld Siemens, Rexroth, AB, SEW, enzovoort? Het gaat mij met name om het uitzoeken, combineren, instellen en programmeren. Er zijn genoeg handleidingen te vinden, maar vrijwel geen basic stappenplan om een set uit te zoeken en werkend te krijgen.
spikee
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 okt 2011 22:54

Re: Industriële servo's en drives

Bericht door spikee »

Ik heb ervaring met delta, zeker de nieuwere series zijn enorm simpel (B3,A3). Dat is niet veel meer dan een simpele dialoog doorlopen en een one click autotuning process.
Firehunter
Donateur
Berichten: 340
Lid geworden op: 30 aug 2012 20:03
Locatie: Oost-Groningen
Contacteer:

Re: Industriële servo's en drives

Bericht door Firehunter »

Voor de kleinere vermogens gebruik ik ook Delta, maar ook de Chinese setjes zoals Lichuan en SZGH. Maar nu ben ik voor de hoofdmotor van een draaibank op zoek naar een 5.5kw servo. Zoiets uit China kost ongeveer €1500. Een tweedehands Europees setje zit (als het goed is) ook ongeveer rond die prijs. Maar dan kom ik uit op bijvoorbeeld de V90 en S120 van Siemens met Simotics S servo's. Of Rexroth HCS drives met MSK servo's. En dan begint het wat moeilijker te worden. Waarschijnlijk voornamelijk omdat tegenwoordig veel bussystemen worden gebruikt zoals Profibus, Ethercat, enz. Maar ik moet gewoon een simpele regelaar met een analoge +/-10V ingang hebben. Eventueel een iets oudere productreeks is ook prima, maar geen materialen van 1995 bijvoorbeeld.
Plaats reactie