Nieuwe Portaalfrees met "alles er op en er aan"

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: Nieuwe Portaalfrees met "alles er op en er aan"

Bericht door stekkestim »

Iemand toevallig nog een leuk adresje voor HSK F63 krimphouders (Diameter 3-20)? Was net wat aan het kijken maar met prijzen van 180-250euro/st excl BTW is het een dure grap de 48 tool posities vullen :roll:
FSSF
Berichten: 884
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: Nieuwe Portaalfrees met "alles er op en er aan"

Bericht door FSSF »

Je kan eens iets opgooien bij Cncfreestechniek, afgelopen jaar op zoek naar een bepaald type HSK63 houder, hadden alleen niet de lange neus die benodigd was, prijzen van de krimphouders vielen mij toen voigens mij niet tegen.
Jacala
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 jan 2012 14:32
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe Portaalfrees met "alles er op en er aan"

Bericht door Jacala »

Prachtige investering moet ik zeggen! Het is een interessant merk/product en ik ben blij dat dit type machines ook in europa wordt gemaakt.

In welk type werk zit je exact dat je zulke formaten verwerkt? Onze grootste CNC is 4100mm en in ons werk bestaat er simpelweg geen groter materiaal.

Nouja, alles bestaat maar ik kan mijn machine ook prima vullen met de kleinere platen.

Kunststoffen verwerk je veel?
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
FreesKever
Berichten: 641
Lid geworden op: 15 apr 2019 01:01

Re: Nieuwe Portaalfrees met "alles er op en er aan"

Bericht door FreesKever »

HSK63 begint vanaf ongeveer EUR40 bij Aliexpress.

En ze zijn niet allemaal hetzelfde. Er zitten een heleboel kleine fabriekjes in China en kwaliteit zal varieren. Ik denk dat het handig is / (kan zijn) om 2 of 3 verschillende te proberen en dan de kwaliteit uit te testen.
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: Nieuwe Portaalfrees met "alles er op en er aan"

Bericht door stekkestim »

FSSF schreef: 02 mar 2024 17:30 Je kan eens iets opgooien bij Cncfreestechniek, afgelopen jaar op zoek naar een bepaald type HSK63 houder, hadden alleen niet de lange neus die benodigd was, prijzen van de krimphouders vielen mij toen voigens mij niet tegen.
Bedankt heb hen een mailtje gestuurd.
Jacala schreef: 02 mar 2024 23:45 Prachtige investering moet ik zeggen! Het is een interessant merk/product en ik ben blij dat dit type machines ook in europa wordt gemaakt.

In welk type werk zit je exact dat je zulke formaten verwerkt? Onze grootste CNC is 4100mm en in ons werk bestaat er simpelweg geen groter materiaal.

Nouja, alles bestaat maar ik kan mijn machine ook prima vullen met de kleinere platen.

Kunststoffen verwerk je veel?
Job shop werk, alles van hout, kunsstoffen, metalen, ACP,...
Onderdelendie die in machines gebruikt worden, dingen voor ziekenhuizen, openbare instellingen, grote ketens, gevelbekleding. Als het plaat materiaal is, is de kans groot dat ik het verwerk.

Vandaag moet ik bijvoorbeeld enkele freesletters maken met een letterhoogte van 15mm 3mm dik, vorige week heeft de machine 167 000 gaten in 4mm MDF platen staan boren. De week daarvoor moest ik ACP panelen frezen naar cirkels van 2m diameter.

Bepaalde kunststof platen zijn te verkrijgen op lengtes van 6m, ACP en aluminium ook. Daarnaast is het ook gemakkelijk als je 1 materiaal kan frezen en de setup voor een 2de plaat of ander materiaal aan de andere kant van de machine al kan voorbereiden.
FreesKever schreef: 03 mar 2024 01:57 HSK63 begint vanaf ongeveer EUR40 bij Aliexpress.

En ze zijn niet allemaal hetzelfde. Er zitten een heleboel kleine fabriekjes in China en kwaliteit zal varieren. Ik denk dat het handig is / (kan zijn) om 2 of 3 verschillende te proberen en dan de kwaliteit uit te testen.
Aliexpress blijf ik bij onderdelen voor deze machine liefst even weg, zeker de gereedschapshouders die in de spindel gaan.
Plaats reactie