Pin automatisch omhoog

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Ms cnc
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2023 05:48

Pin automatisch omhoog

Bericht door Ms cnc »

Beste,
Ik heb het volgende probleem
Als ik een werkstuk maak met aan 2 zijden een verstek en gaten en ik zet er een pauze om het werkstuk te draaien komen de aanslag pennen automatisch amoog zonde dat ik op het knopje druk. Graag had ik dit uitgeschakeld zo dat ik op het knopje moet druken voor het omhoog komt. Ander raken de pinnen mij werkstuk en raakt het beschadigt.
(Biesse rover b16 32g)

Mvg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Ms cnc op 02 nov 2023 09:46, 5 keer totaal gewijzigd.
mjeuring
Berichten: 977
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Pin automatisch omhoog

Bericht door mjeuring »

Mogelijk dat een kenner op basis van je foto de machine herkend, maar misschien moet je iets meer informatie over je machine geven.
Mij zegt het in elk geval niets. Kan aan de G-code liggen, dat er een uitgang aangestuurd wordt die de cilinders omhoog sturen, maar het kan ook een functie van de machine zelf zijn.
Ms cnc
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2023 05:48

Re: Pin automatisch omhoog

Bericht door Ms cnc »

Sorry

Het gaat over een Biesse rover b16 32g
Gebruikersavatar
pgroot
Donateur
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 dec 2022 22:51
Locatie: heemskerk

Re: Pin automatisch omhoog

Bericht door pgroot »

ik ken de machine verder niet maar gebeurt dit alleen en op het moment dat je het wait commando aanroept?
In dat geval lijkt er dan in dat stukje code wel iets te zitten wat de pen een trigger geeft.
rolandvs
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 apr 2014 01:06
Locatie: ravenstein
Contacteer:

Re: Pin automatisch omhoog

Bericht door rolandvs »

Gewoon even contact leggen met de groot. Machine is niet zo heel oud. Waarschijnlijk is het in gcode met kleine wijziging aan te passen. Weet niet precies welke code bij deze machine. Die kunnen dat zo aangegeven als je juiste persoon te pakken hebt
Je werkt om te leven en je leeft niet om te werken.
Daarom werk ik niet maar heb een hobby!
Ms cnc
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2023 05:48

Re: Pin automatisch omhoog

Bericht door Ms cnc »

Merci zal ik zeker doen
nightline
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 nov 2011 21:15

Re: Pin automatisch omhoog

Bericht door nightline »

Ik ken deze machine ook niet maar heb toch sterk het vermoeden dat deze optie aan uit gezet wordt met 1 van de functie knoppen midden boven in je scherm.

Jack
Plaats reactie