Eding V4 en windows 11 22h2 ; FIFO underruns.

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5419
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Eding V4 en windows 11 22h2 ; FIFO underruns.

Bericht door serum »

Ik had een behoorlijke reeks aan ellende na de 22h2 update van Windows 11. (FIFO underrun, communication CPU lost etc) zelfs als ik het externe bureaublad overnam van de betreffende PC ging eding onderuit met een fifo underrun.

Icm Eding en updates nooit ellende gehad onder windows 10, maar deze keer ging het niet goed. Windows 11 wordt officieel nog niet gesupport (release datum Windows 11 was oktober 2021). Hoewel Eding zelf aangeeft dat er geen problemen bekend zijn, merk ik toch wat ellende met de laatste updates.

Zijn er meer mensen met Eding op windows 11?
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Eding V4 en windows 11 22h2 ; FIFO underruns.

Bericht door Kjelt »

v5 zou moeten lukken met win11.
Fifo underruns...hmmmm, heb je verder alles wel uit staan, virus scanners, update, services, wifi ?
Ik zit nog gewoon op een Win10 versie uit 2020, als het werkt waarom updaten ?
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5419
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Eding V4 en windows 11 22h2 ; FIFO underruns.

Bericht door serum »

Ja, alles stond uit, behalve de updates. (en na iedere update kan je de overige instellingen van energiebeheer op de NIC etc weer terugzetten, heel feestelijk) de andere (exact dezelfde) pc met dezelfde instellingen, maar zonder de 22h2 update, werkt weer zoals ik gewend was. Windows 11 lijkt prima te werken, maar die 22h2 update gooit roet in het eten.

Versie 5 zitten problemen in met oa de camera waardoor ik het niet kan gebruiken.

Updates op deze andere pc nu uitgezet.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Eding V4 en windows 11 22h2 ; FIFO underruns.

Bericht door Kjelt »

Even voor de zekerheid bedoel je echt 22h2 of de laatste 23h2 ?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Eding V4 en windows 11 22h2 ; FIFO underruns.

Bericht door Arie Kabaalstra »

serum schreef: 13 nov 2023 11:20 Versie 5 zitten problemen in met oa de camera waardoor ik het niet kan gebruiken.
Versie 5?.. EdingCNC Versie 5?.. mijn voorkeur voor EdingCNC is alom bekend, maar V5?.. ik heb em wel op mijn systeem staan, maar NIET op de machines.. V5 is nog lang niet klaar, en had in mijn ogen ook nog helemaal niet mogen worden gelanceerd als Release Candidate.. in mijn ogen is EdingCNC V5 het Debug stadium nog LANG niet ontgroeid..

de gemoderniseerde GUI vind ik een Gruwel om naar te kijken, en het aantal "muisafhankelijke" Functies is vele malen te hoog.. ergo.. er zitten functies in waar je een Muis voor nodig hebt.. nou kan men bij EdingCNC wel zeggen :" Ja, maar de klanten willen dat".. Nee.. dat willen ze niet.. muizen horen gestampt op een beschuitje Ok?
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 881
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Eding V4 en windows 11 22h2 ; FIFO underruns.

Bericht door zeeschuim »

Gaat toch gewoon naar Mach3 veul beterder!
Leuke kleurtjes, lekker muizen en hij doet het gewoon met win11
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5419
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Eding V4 en windows 11 22h2 ; FIFO underruns.

Bericht door serum »

Kjelt schreef: 13 nov 2023 16:49 Even voor de zekerheid bedoel je echt 22h2 of de laatste 23h2 ?

Afbeelding
ja, idd 23h2.
Plaats reactie