Beginner CNC

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Nelus12
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2024 04:31

Beginner CNC

Bericht door Nelus12 »

Goedenavond!
Ik ben nieuw in de wereld van CNC’s. Afgelopen week heb ik veel machines met elkaar vergeleken.
O.a Rat Rig, BZT, High Z, FoxAlien, Sorotec, Stepcraft, en nog veel meer.

Waarbij de FoxAlien CL-4x4 het meest aan mijn eisen lijkt te voldoen. (hobby/semi professioneel gebruik)
De onderdelen die op het metalen frame gebruikt worden zijn zover ik kan beoordelen van goede kwaliteit.
De spindle van 400w die bij de machine inbegrepen zit ben ik van plan na genoeg geoefend te hebben te vervangen voor een 1.5kw vfd spindle.

Ik wil verschillende soorten hout, aluminium, epoxy, plexiglas, kunststoffen met gemak kunnen bewerken.

Er zijn genoeg reviews te vinden over de machines van FoxAlien, alleen zeer weinig over dit nieuwe model CL-4x4.
Over de Vasto zijn bijvoorbeeld veel positieve berichten/videos te vinden, alleen vind ik die net iets te klein.
Vandaar de CL-4x4 met groter werkgebied en krachtigere stepper motors.

Het feit dat de machine helemaal compleet als kit word geleverd en vrij gemakkelijk in elkaar te zetten is, lijkt me dit een perfecte machine als eerste CNC.

FoxAlien CL-4x4
https://www.foxalien.com/collections/cn ... ine-cl-4x4
Specification
• Working Table: T-slot Hybrid Table
• Cutting Area XYZ: 122cm x 122cm x 10cm/ 48” x 48” x 3.94”
• Spindle: 400W
• Router: Support 65mm and 69 Router, Makita RT0700C and DeWalt DWP611
• X Axis: 16mm Ball Screws & Linear Rails
• Y-Axis: 16mm Ball Screws & Linear Rails
• Z-Axis: 12mm Ball Screws & Linear Rails
• Stepper Motors: Nema23(60-100) Close Loop Stepper Motor
• Torque: 3.5Nm
• Independent Driver: DM542
• Machine Structure Material: All Metal
Package List
• 1x CNC router CL-4x4 (half-assembled in 6 boxes)
• 1x T-slot Hybrid Table

• 1x Controller
• 2x Set of engraving bits (10pcs/set)