Jan van Esch overleden

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
PE1BEY
Berichten: 123
Lid geworden op: 27 aug 2013 14:50
Locatie: Best

Jan van Esch overleden

Bericht door PE1BEY »

Dames, heren....

Vanmorgen kreeg ik te horen dat Jan van Esch, eigenaar van JVE Electromechanica afgelopen week is overleden.
Jan is inmiddels naar zijn laatste rustplaats gebracht...

Ik heb verder geen informatie, maar ik weet, dat diverse forumleden Jan kenden, dus vandaar deze mededeling.
Hoe het verder met zijn zaak zal gaan, weet ik niet; de tijd zal het leren...

Kees
Mechanische stabiliteit geeft ook elektrische stabiliteit...
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Jan van Esch overleden

Bericht door Kjelt »

Spijtig om te horen van Jan, R.I.P. :cry:
Jan was een fijne aardige man, maakte altijd tijd vrij als ik langs wilde komen.
Sterkte voor zijn nabestaanden.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Jan van Esch overleden

Bericht door benkr »

Ik heb hem goed gekend en hoor er van op, ik denk zelfs dat ik naar zijn begrafenis zou zijn gegaan als ik het had geweten.

Over zijn spullen, hij was daar heel duidelijk over, "dat zien ze maar als ik er niet meer ben, dat is mijn probleem niet"
Dus ik denk dat zijn zoon, die een bedrijfje er net naast heeft de boel wel zal gaan verkopen, dus als je er nog iets van wil hebben is het nu de tijd om er langs te gaan, ik schat zo in dat je veel voor relatief weinig geld koopt dan. De rest zal wel per kg als schroot weg gaan.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Jan van Esch overleden

Bericht door serum »

Sterkte voor zijn geliefden en nabestaanden.
John7jb
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 feb 2014 17:50

Re: Jan van Esch overleden

Bericht door John7jb »

Dat zijn mindere berichten.
Wat een aardige kerel was het.
Ben een aantal keer bij hem geweest maar dit voor mijn andere hobby ;Radioamateur
We zullen hem missen....

John
Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

Re: Jan van Esch overleden

Bericht door hobbycnc23 »

Schrik ik van. Zo af en toe ging ik bij langs voor een koppje koffie. Circa twee maanden geleden nog, maar niet thuis.
Ik wens de nabestaanden sterkte toe voor het verlies van deze bijzondere en lieve man.
keesfrees
Berichten: 3119
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Jan van Esch overleden

Bericht door keesfrees »

Ik moest het even nazoeken ( is dat een goed woord ? ja wel dus ) of ik de juiste voor me had maar idd daar ben ik al een aantal jaren terug ook eens geweest. En inderdaad heel vriendelijk, gesprekken over van alles en vooral nog wat.
Heb ik toen ook wat gekocht ? Dat zal niets of iets kleins zijn geweest.
Jammer . . . .
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4925
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Jan van Esch overleden

Bericht door Ballegooijen »

Ik heb er voor mijn freesmachine de geleidingen weggehaald, volgens mij samen met Ben, of misschien met Geert.
Kom je binnen, maak je een praatje en zegt hij: kijk maar of er wat ligt wat je kan gebruiken. En dan maar snuffelen :P
Jammer dat hij is heengegaan.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Jan van Esch overleden

Bericht door benkr »

Ballegooijen schreef: 11 feb 2024 20:32 Ik heb er voor mijn freesmachine de geleidingen weggehaald, volgens mij samen met Ben, of misschien met Geert.
Kom je binnen, maak je een praatje en zegt hij: kijk maar of er wat ligt wat je kan gebruiken. En dan maar snuffelen :P
Jammer dat hij is heengegaan.
Ja, dat was Jan, als hij je kende mocht je overal kijken en doen wat je maar wilde. Sommige dingen wist ik beter te vinden dan hij zelf, maar dat was enkele jaren gelden, toen kwam ik er met regelmaat, het is inmiddels wel een jaar of 3 geleden.
Ik heb hier best wel reclame voor hem gemaakt, het resultaat was dat hij bepaalde dingen niet meer had, zijn website was compleet achterhaald, maar wat er allemaal in zijn "magazijn" te vinden was, dat was met geen woorden te beschrijven.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Jan van Esch overleden

Bericht door Kjelt »

Inderdaad hij had zoveel niet normaal meer.
Heeft jaren 90 veel werkplaatsen van Philips mogen leeg halen.
Grootste probleem was inderdaad dat hij niet meer wist waar dingen lagen.
Gevraagd naar drie polige XLR connectoren hebben we drie uur zo'n zestig bananendozen vol met connectoren doirzocht maar niet gevonden :mrgreen:
Hij had gewoon teveel en ongeorganiseerde spullen , maar gouden kerel.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Jan van Esch overleden

Bericht door benkr »

Hij had ook een paar hele leuke machines staan, onder andere een Hembrug AI met best veel toeters en bellen, zal ook wel verkocht gaan worden.
Plaats reactie