ADI driver voor Isel interface

Vragen over alles wat met autodesk producten te maken heeft kunnen jullie hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Filvora
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2024 16:46

ADI driver voor Isel interface

Bericht door Filvora »

Ik zoek een (zeer oude) Autocad ADI driver voor een Isel 3345 interface kaart v4.0
De driver is gemaakt door Mensch und Maschine (M U M)
Mogelijk heeft iemand er ooit mee gewerkt en staat hij nog ergens op een schijf.
Bij isel en MUM kan ik niet meer terecht.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: ADI driver voor Isel interface

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ben je een museum aan het opstarten. ;-)
Er komen langzaam weer allemaal o-ja momentjes. Adi driver, TWAIN scanner, enz.
Ik mag niks zeggen heb van het weekend een 40 jaar oud programmeersysteem gedemonstreerd. Was ik ook wel even mee bezig om weer aan de gang te krijgen.

Maar helaas, denk niet dat ik je kan helpen.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Filvora
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2024 16:46

Re: ADI driver voor Isel interface

Bericht door Filvora »

hugo stoutjesdijk schreef: 13 feb 2024 13:12 Ben je een museum aan het opstarten. ;-)
Haha, Het gaat inderdaad om een machine uit 1987! Voor zo ver ik weet waren ADI drivers maar tot versie 13 van AutoCAD te gebruiken. Ze werden voor Acad opgestart. (huh.. DOS dus)
Punt is dat ik nog steeds met zo'n systeem werk, maar de interfacekaart van de C10 besturing is defect geraakt. Niet zo heel erg want ik heb reserve besturingen, maar daarvan is de interface van een nieuwer type. Het werkt wel met de oude ADI driver maar niet helemaal naar mijn zin. Vandaar dat ik nu naar versie 2 van de driver zoek.
Voor mensen die nu Mach 3, of 4 gaan roepen.... Heb ik wel op een andere machine, en er kan van alles mee, maar het is niet half zo efficient wanneer je alleen maar 2,5D nodig hebt.
Laatst gewijzigd door Filvora op 03 mar 2024 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: ADI driver voor Isel interface

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ja, daar gaan we weer, efficiëntie, dat was ook zo'n beetje de rode draad in m'n betoog van vanmorgen.
viewtopic.php?p=284395#p284395
Moderner is niet per definitie efficiënt.

Gebruik je dan ook nog acad13 op een dos machine?

Maar is dat dan meer een plotter achtige bewerking, want voor zover ik weet doet acad geen logische frees routes, al waren er in die tijd ook wel enthousiastelingen die met lisp hele leuke resultaten hadden met freesbanen genereren.

Misschien is de bijna onmogelijke opgaaf om die oude driver te repareren een toch nog meer haalbare stap?
Of een modernere route via een hpgl concept. Is volgens mij met bijna elke acad versie ook nog te genereren.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Filvora
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2024 16:46

Re: ADI driver voor Isel interface

Bericht door Filvora »

.
Plaats reactie