Bambu Labs X1

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Bambu Labs X1

Bericht door Arie Kabaalstra »

benkr schreef: 21 mar 2024 17:01 Ik heb overigens niet het idee dat er betere en slechtere bedrijven zijn, ze zijn eigenlijk allemaal hetzelfde, ik denk dat de belangrijkste reden de betaling is, als je als bezorger continu tijd tekort komt om dingen fatsoenlijk af te leveren krijg je vanzelf deze praktijken.
Precies, om die reden laat ik klein spul eigenlijk altijd bij mijn ouders bezorgen, de daar dienstdoende postbezorgers zijn net even wat zorgvuldiger dan die ongemotiveerde lapzwans die hier rondrijdt..
één positieve uitzondering is echter de bezorger van UPS, hij weet waar mijn ouders wonen, dus als ik niet thuis ben, dan brengt ie het daar..
Maar tegenwoordig is dat een bezorger waar je zuinig op moet zijn..
Als het even kan, bij sommige verkopers, dan laat ik het net zo lief bij een pakketpunt bezorgen..dan kan ik het ophalen zodra ik de melding heb dat het daar ligt, of wanneer ik er zin in heb/tijd voor heb..
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Bambu Labs X1

Bericht door andrefc101 »

Ik heb dit soort problemen nog nooit meegemaakt, is zeker bijzonder.
skillalot
Donateur
Berichten: 3254
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Bambu Labs X1

Bericht door skillalot »

Ik had laatst wel met UPS iets. Wat onderdelen besteld, en sprak hem via de ring deurbel. Gevraagd of hij alles achter de bus op de oprit kon zetten.
Dus ik kijk dan altijd gelijk met de andere ring camera op de oprit mee.

Waren een paar grote dozen en hij had een steekwagentje. Stond een bloembak en kliko's net te dicht langs de bus waardoor het wagentje er niet langs kon. Ik zie hem eerst het kleine pakje een meter of drie door de lucht gooien. Dan sleurt hij die bloembak met een hoop gevloek weg, dan de kliko's en uiteindelijk zette hij alles tegen de garagedeur neer.
Heb hem via de speaker in die camera nog even bedankt :lol:
Hij keek wel raar op, had die camera kennelijk niet opgemerkt hahaha
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Bambu Labs X1

Bericht door benkr »

Als de bezorger zin heeft dan worden morgen zowel de printer als de toebehoren bezorgd, ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Bambu Labs X1

Bericht door Portje »

Dat wordt dan een stoeltje beneden bij de deur en posten...
Ben je mooi een dagje uit.
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
harm69
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 nov 2011 23:21
Locatie: Veldhoven

Re: Bambu Labs X1

Bericht door harm69 »

Bambu adviseert om een ‘unboxing’ filmpje te maken voor het geval je achteraf transportschade vaststelt. Wellicht voor jezelf handig om te doenvanwege decombinatie van Chinese houding en Duits-strenge interpretatie van regels.
Gebruikersavatar
Quepee
Berichten: 213
Lid geworden op: 22 dec 2012 09:45
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Bambu Labs X1

Bericht door Quepee »

Jaaaaaaaaaa toch een unbox filmpjeee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Bambu Labs X1

Bericht door benkr »

Vandaag zou pakket #1 voor de 2e keer bezorgd worden en pakket #2 voor de eerste keer,nu roepen ze dat het adres onbekend is en dat ze beide pakketten retour sturen, voor klachten moet ik bij de verzender zijn, ik heb weer helemaal gelijk, DHL is echt een K#$@$^bedrijf.
Nu maar afwachten wat Bambu Labs hier mee gaat doen.
harm69
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 nov 2011 23:21
Locatie: Veldhoven

Re: Bambu Labs X1

Bericht door harm69 »

Ben, ik zou toch even naar DHL bellen. Ik heb ooit bij DHL een ‘pakket bezorgd’ bericht gekregen (ruim) voordat het pakket werd afgeleverd, maar kreeg wel iemand aan de telefoon. Als jouw adres bij de gemeente gewoon bestaat dan vind ik het het probleem van DHL.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Bambu Labs X1

Bericht door benkr »

harm69 schreef: 22 mar 2024 18:56 Ben, ik zou toch even naar DHL bellen. Ik heb ooit bij DHL een ‘pakket bezorgd’ bericht gekregen (ruim) voordat het pakket werd afgeleverd, maar kreeg wel iemand aan de telefoon. Als jouw adres bij de gemeente gewoon bestaat dan vind ik het het probleem van DHL.
Probeer DHL maar eens te bellen, ik kan er geen nummer van vinden.
Maar ik heb met ze gechat, ze geven aan dat alleen de verzender een onderzoek mag vragen nadat de goederen retour zijn gegaan.
Datzelfde roept ook PostNL als je een probleem hebt met iets van Ali, en zie jij een Chinees maar eens duidelijk te maken dat hij bij PostNL moet vragen waarom een zending de mist is ingegaan.
Kennelijk wordt de bezorger hier nog wel op aangesproken maar die zal wel een hele goede smoes hebben.
Ik bewn heel benieuwd hoe dit verder gaat lopen.
Leeuwinga
Berichten: 2989
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Bambu Labs X1

Bericht door Leeuwinga »

Ik kreeg enkel weken terug het bericht van mijn Alexa s avonds 20.00 uur, pakje is bezorgd.
Niets te zien, nu wil het feit dat we een deurbel video hebben, daarop was uiteraard niets te zien.
Voorgelegd aan DHL, volgende morgen vroeg werd het pakket bezorgd.
Geen excuses, geen bloemen, helemaal niet s KxT bedrijf ik haat ze. :evil:
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Bambu Labs X1

Bericht door Arie Kabaalstra »

benkr schreef: 22 mar 2024 22:39 ze geven aan dat alleen de verzender een onderzoek mag vragen nadat de goederen retour zijn gegaan.
Eigenlijk is dat raar...Ik zie het even vanuit het oogpunt van een Leverancier..
Als ik een Product klaar heb, en ik stop het in een Enveloppe, of een doos, dan frankeer ik het, en breng het naar het Postagentschap.. daarmee is voor mij de kous af.. Ik heb mijn Product klaar, en de verzending in orde gemaakt van mijn kant.. dan is het dus aan de Bezorgdienst om er voor zorg te dragen dat het pakket binnen redelijke termijn aankomt op het opgegeven adres., de klant wacht dan op het pakket.. IK kan er dan geen invloed meer op uitoefenen, en ik wil me er verder ook niet mee gaan vermoeien.. van mijn kant uit heb ik aan alle voorwaarden voldaan.. 't is aan de bezorger om het tot een goed eind te brengen.. en als de ontvanger zijn pakket met allerlei Køtsmoezen niet krijgt, moet hij kunnen achterhalen waar het fout gegaan is.. Met uitzondering van één specifiek geval, als ik het adres niet juist heb ingevoerd, maar doorgaans krijg ik dat van de ontvanger. dus als die zijn eigen adres niet weet.. ja.. wat kan ik dan nog doen?.. Wat ik tegenwoordig al bijna standaard doe, is het gegeven adres even door GoogleMaps trekken.. dan zie je snel genoeg of het een beetje klopt..

afgelopen week was het hier weer eens raak.. ik kreeg een pakket terug.. Deutsche Post gaf aan dat het adres niet klopte.. raar.. want als ik dat invulde in GoogleMaps, dan kwam ik precies aan bij wat het adres beschreef.
Nou ging het in dit geval om een instantie die post doorstuurt, omdat in mijn Webshop nog geen Verzending naar de US staat.. Klant uit de VS had gedacht.. nou.. dan doe ik het wel via dat bedrijf nabij Berlijn.. en die sturen het dan door..ware het niet dat mijn pakketje daar de brievengleuf niet eens gehaald heeft.. en rechtsomkeert maakte naar mijn brievengleuf..

Kontakt opgenomen met de klant, en gewoon zelf even een Pakketzegel aangemaakt bij KotsNL, en de zooi gewoon rechtstreeks naar de VS gestuurd.. kleine moeite voor één pakketje..

Wat eigenlijk wel raar is.. als ik wat bestel, met uitzondering van UPS en DHL gaat het steevast mis.. DPD en KotsNL maken er strijk en zet een zooitje van.. wat ik al niet meegemaakt heb?..Catalogi van een Gereedschappen groothandel die "over de schutting gekieperd werden, en dus 3 dagen in de regen buiten gelegen hebben.. ik kom niet dagelijks in mijn achtertuin..

probleem is en blijft.. je bent en blijft overgeleverd aan de grillen van dit soort bedrijven.. daarom maak ik bij Spoedleveringen liever gebruik van een Koerier, of.. als de grootte van de order het toelaat, ga ik het zelf brengen..m'n auto is niet de zuinigste, maar om nou te zeggen dat ie zuipt?.. Gas erop..een blije klant is een terugkerende klant..
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Bambu Labs X1

Bericht door hfjbuis »

benkr schreef: 22 mar 2024 22:39 Maar ik heb met ze gechat, ze geven aan dat alleen de verzender een onderzoek mag vragen nadat de goederen retour zijn gegaan.
Dat klopt helemaal, de afzender is de contractpartij met DHL. De afzender heeft er natuurlijk ook belang bij dat het goed komt en zal het wel in onderzoek nemen en dan een 2e poging wagen.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
harm69
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 nov 2011 23:21
Locatie: Veldhoven

Re: Bambu Labs X1

Bericht door harm69 »

Richting Bambu goed documenteren wat er gebeurd is. Doordat ze eerst een ‘niet thuis’ hebben afgegeven (en daarmee bevestigd hebben dat het adres bestaat en zij het kunnen vinden), en daarna pas een ‘fout adres’ afgeven, zou dat stuk makkelijk moeten zijn. Screenshots er bij, ook bijvoorbeeld van Google Maps.

Praktisch: via de DHL app kun je o.a. aangeven dat je een ander afleverpunt wil. In dit geval is een DHL servicepoint wellicht een goede keuze. Een pakjesautomaat vind ik voor kleinere dingen nog prettiger, maar voor dit soort bedragen misschien niet.

Lange-termijn oplossing: wellicht zou een pakketjeskluis in jullie appartementencomplex een idee zijn. Bespreek het eens met de VVE.

Principieel: Het is duidelijk dat pakketbezorgers gewoon glashard liegen over het afleveren van paketten. Als je het jouw tijd waard vindt opspelen via formele klacht bij DHL, via Kassa, etc. Nog principieler: Er zou sprake kunnen zijn (ik ben geen jurist….) van valsheid in geschrifte. Daarvan zou je in principe strafaangifte kunnen doen.

Op andere fora (bijvoorbeeld Tweakers) zitten veel meer mensen met andere (ook juridische) achtergrond, daar zou je eens een draadje kunnen openen.
Plaats reactie