Fusion 360 probleem met GrabCad model
Moderator: Moderators
Fusion 360 probleem met GrabCad model
Om de warme dagen door te komen ben ik volop bezig om de BF20 machine echt goed in Fusion te zetten, dat lukt op een paar dingen na. (Otot nu toe)
Ik heb 2 1204 KO spindels liggen voor die machine, eentje van 350 en eentje van 550 mm lang.
Nu vind ik bij GrabCad een model wat configureerbaar zou moeten zijn voor elke lengte, echter krijg ik dat niet voor elkaar. Dat ligt natuurlijk aan mij, daar twijfel ik niet aan, maar ik zou toch graag weten waar ik de mist in ga. Het zou ook nog aan mijn versie van Fusion kunnen liggen, met de gratis versie zijn bepaalde dingen niet toegestaan.
Ik krijg het model wel geimporteerd, dat wel, maar de lengte veranderen dat wil niet lukken, geen idee hoe en waar ik dat moet gaan zoeken, de onderstaande tabel krijg ik niet gevonden.
Graag een schop in de juiste richting van een van jullie.
Bij voorbaat dank daar voor.
Ik heb 2 1204 KO spindels liggen voor die machine, eentje van 350 en eentje van 550 mm lang.
Nu vind ik bij GrabCad een model wat configureerbaar zou moeten zijn voor elke lengte, echter krijg ik dat niet voor elkaar. Dat ligt natuurlijk aan mij, daar twijfel ik niet aan, maar ik zou toch graag weten waar ik de mist in ga. Het zou ook nog aan mijn versie van Fusion kunnen liggen, met de gratis versie zijn bepaalde dingen niet toegestaan.
Ik krijg het model wel geimporteerd, dat wel, maar de lengte veranderen dat wil niet lukken, geen idee hoe en waar ik dat moet gaan zoeken, de onderstaande tabel krijg ik niet gevonden.
Graag een schop in de juiste richting van een van jullie.
Bij voorbaat dank daar voor.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Fusion 360 probleem met GrabCad model
Ik denk dat dit alleen in de betaalde versie zit en dat het daarom niet wil lukken.kevertje schreef: 02 jul 2025 14:01 Dit werkt niet?
https://help.autodesk.com/view/fusion36 ... PARAMETERS
- P1-Engineering
- Donateur
Moet gewoon werken, maar je moet in parametric mode werken (capture design history).
Zie hier uitleg hoe dit aan te zetten en waar je modify parameters kan vinden:
https://forums.autodesk.com/t5/fusion-d ... p/10498661
Er is een plugin, Fusion Essentials, die standard parametric mode aanzet wanneer je bestanden importeert.
Zie hier uitleg hoe dit aan te zetten en waar je modify parameters kan vinden:
https://forums.autodesk.com/t5/fusion-d ... p/10498661
Er is een plugin, Fusion Essentials, die standard parametric mode aanzet wanneer je bestanden importeert.
Jaaa, dat werkt, kon het dus gewoon niet vinden.
Dank voor de schop tegen mijn achterste.
Dank voor de schop tegen mijn achterste.
-
Peter Bijlholt
Moi Ben,
Jou vragen zetten mij ook tot dingen die ik nog niet eerder heb gedaan.
Hartelijk bedankt dat je de weg voor mij opent om nog meer naar Fusion te kijken.
Groet Peter
Jou vragen zetten mij ook tot dingen die ik nog niet eerder heb gedaan.
Hartelijk bedankt dat je de weg voor mij opent om nog meer naar Fusion te kijken.
Groet Peter
Ja Peter, ik blijf bezig om met Fusion te gaan doen wat ik voorheen met Inventor deed, het gaat steeds beter en ik ontdek steeds meer dingen die donders handig zijn, maar ook heel vaak weet ik eigenlijk dat het moet kunnen maar zoek ik me helemaal wezeloos voordat ik dan de oplossing heb gevonden. Eigenlijk zou een echt goede totaalcursus de oplossing zijn, maar waar vind je zoiets voor een redelijke prijs?
Ik dacht met het boek Fusion van het CAd College een eind in de goede richting te komen, maar dat viel vies tegen, ik heb het boek inmiddels ook al weer verkocht.
Het is natuurlijk zo dat iedereen maar een klein deel gebruikt van welk CAD pakket dan ook terwijl een cursus of boek wel alle mogelijkheden van een pakket moet belichten, dat betekent dan meteen dat er voor iedereen een hoop dingen in zitten die op dat moment helemaal niet tot iemand zijn verbeelding spreken. Aan de andere kant zitten er in die duistere hoeken vaak toch wel hele leuke en bruikbare dingen die, wanneer je ze beter kent, ook voor jou heel handig kunnen zijn.
Ik dacht met het boek Fusion van het CAd College een eind in de goede richting te komen, maar dat viel vies tegen, ik heb het boek inmiddels ook al weer verkocht.
Het is natuurlijk zo dat iedereen maar een klein deel gebruikt van welk CAD pakket dan ook terwijl een cursus of boek wel alle mogelijkheden van een pakket moet belichten, dat betekent dan meteen dat er voor iedereen een hoop dingen in zitten die op dat moment helemaal niet tot iemand zijn verbeelding spreken. Aan de andere kant zitten er in die duistere hoeken vaak toch wel hele leuke en bruikbare dingen die, wanneer je ze beter kent, ook voor jou heel handig kunnen zijn.
- P1-Engineering
- Donateur
Belangrijkste is het idee dat het zou moeten kunnen maar ik weet alleen niet hoe.
Voor Fusion is vrijwel over elke functie wel een Youtube filmpje of een support ticket op het Autodesk forum.
En anders gewoon zoals nu de vraag gewoon hier stellen, als ik de vraag binnen een paar minuten kan beantwoorden doe ik het graag.
Voor Fusion is vrijwel over elke functie wel een Youtube filmpje of een support ticket op het Autodesk forum.
En anders gewoon zoals nu de vraag gewoon hier stellen, als ik de vraag binnen een paar minuten kan beantwoorden doe ik het graag.