Denk ook niet dat de cnczone.nl gebruiker de doelgroep is.....
Voor een nulpunt spansysteem met bijpassende klemmen kan je ook makkelijk €10k uitgeven. Maar als je daardoor een uur aan productie wint per dag tegen €150 per uur is die €10k onder de streep een no-brainer.
Kan mij best voorstellen als je veel gietdelen moet bewerken die vaak net even anders zijn of bijvoorbeeld veel reparatiewerk doet dat zo'n aanpasbare klem nog best interessant kan zijn.
"5 months in 40 minutes EPIC £20k woodcutting robot build" is de titel. Respect voor wie zo'n machine kan maken met beperkte middelen (die kolomboormachine voor excentrisch boren!). Ik vraag me wel af hoe nauwkeurig het ding is na een jaartje of zo draaien, gelet op het houten onderstel en (veronderstel ik) niet uitgegloeide gelaste onderdelen.
DirkSchipper schreef: ↑02 feb 2023 17:32
Als ik zo in z'n werkplaats rondkijk, denk ik dat hij vnl. hout bewerkt, en dan zal de nauwkeurigheid ruim voldoende zijn denk ik.
Juist Dirk, desalniettemin vraag ik me het toch af
Arie Kabaalstra schreef: ↑05 feb 2023 21:19
handwielen aan een cnc?... sorry, maar dan haak ik af..adereindjes vertinnen?..no go..
Die gaan er op het laatst weer af hoor. en in de klemconnectoren gebruikt ie geen vertinde eindjes, alleen aan de LPT pluggen. Het idee van een dergelijk compacte composietmachine vind ik inspirerend. Moet jou in dat opzicht ook aanspreken.