Mijn eerste zelf gemaakte tekening in Solidworks

Moderator: Moderators

CnC-Be
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 dec 2010 11:37

Mijn eerste zelf gemaakte tekening in Solidworks

Bericht door CnC-Be »

Goeiedag!

Dit is 1 van me eerste zelf gemaakte tekeningen
Bijna al me voorgangers waren van tutorials dat andere voor jou uitleggen!

Zelf ben ik er alvast erg tevreden van

Het pistool ik getekend heb is de Glock 17

Hope ya like it ! :)





Als je kunt Enlarge de video en zet hem natuurlijk op HD :)

Hierna zal ik proberen voor SolidCam te kunnen verkrijgen (Downloaden als dat gratis kan)
en daar ook wat van proberen leren!

Met tutorials erbij is dit mijn 4de sketch ofzo

Btw Ik heb SolidWorks zelf geleerd met behulp van 3 Tutorials waarbij ik meest gebruikte commando's leerde.

Plz leave a comment! :)
(Heb je kleine aanbevelingen bijv een kleurtje erbij te zetten of er iets fout is of beter kan zeg het aub :) )

Groetjes cnc be!
gixxer-harry
Berichten: 135
Lid geworden op: 31 mei 2010 17:14

Re: Mijn eerste zelf gemaakte tekening in Solidworks

Bericht door gixxer-harry »

Knap gemaakt hoor en zeker als dit jouw eerste tekening is
Jij bent een heel stuk verder dan dat ik ben dus ik kan je geen tips geven
Ga zo door zou ik zeggen
Het is algemeen bekend dat ik heel vaak fouten maak
tatanka
Donateur
Berichten: 274
Lid geworden op: 12 jun 2009 13:25
Locatie: Ulestraten
Contacteer:

Re: Mijn eerste zelf gemaakte tekening in Solidworks

Bericht door tatanka »

Ja,
Dat moet een hoop werk zijn geweest.

Ik ben ook al een hele tijd aan het stoeien met SW.
Hier een filmpje van een stoommachientje dat ik eens wil maken als de CNC ombouw van mijn Emco5 en de SX3
frees eens klaar is.

http://www.youtube.com/watch?v=UsndqkeYnlQ

Jos
Gebruikersavatar
xp7amrkr
Berichten: 203
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:46
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Mijn eerste zelf gemaakte tekening in Solidworks

Bericht door xp7amrkr »

Mooi werk! Is het een model of kloppen de maten ook enig sinds?

Je zult merken dat SolidWorks een programma is dat je redelijk snel onder de knie krijgt! Bijna alles zit erg 'logisch' in elkaar, in tegenstelling tot een aantal andere programma's.

Van huis uit werkte ik met Autodesk Inventor, omdat dit het pakket was waar ik op school les in krijg. Ik heb hier erg veel modellen mee gemaakt waaronder een replica van mijn Align T-rex 450 Pro modelbouw helikopter. Ik heb deze helikopter 'reverse engineered' en elk onderdeel opgemeten en na getekend. Het resultaat is dus ook een werkende samenstelling van de helikopter waarbij alles ook bewoog zoals het echte model dat ook kan!

Hier enkele filmpjes van het teken proces en het daadwerkelijke model:





Zoals je kan zien heb ik Inventor goed onder de knie, maar na twee weken met SolidWorks getekend te hebben lag daar echt mijn voorkeur! Het zit logischer in elkaar, het is aanzienlijk lichter voor de machine en ik vind sommige functies als de toolbox en render functionaliteit een stuk beter dan die van andere pakketten.

Ik weet niet of je de Glock als part getekend hebt, of dat het een samenstelling is. In ieder geval, als je de verschillende vlakken of onderdelen ook de juiste kleur stijlen toekent, en deze mogelijk nog een beetje aanpast, kan je er echt foto-achtige afbeeldingen uit krijgen!

In SolidWorks ben ik nu bezig met het 'reverse engineering' van mijn kleinste model helikopter, en de plaatjes die daar uit komen zijn ook prachtig! (klik voor grotere variant)

Afbeelding

Afbeelding
CnC-Be
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 dec 2010 11:37

Re: Mijn eerste zelf gemaakte tekening in Solidworks

Bericht door CnC-Be »

Danku allen voor die snelle reacties :)

Erg mooi gedaan tatanka , Bij jou zal de moeilijkheids graad meer zitten van de maten
sinds mijn tekening een model is zonder echte maten (allemaal ongeveer) zit bij mij die moeilijkheids graad ergens helemaal anders!

--------
xp7amr

Het is een model dat 1 geheel is , ik heb nog nooit echt een asembeling gedaan sinds dat
denk ik wel een stuk makkelijker is (dat zijn vaak allemaal simpele kleinere onderdelen naar 1 groot mooi geheel )

Ik denk nu meeste mensen wel met Solidworks zal werken en wie niet hierbij wel de voorkeur zullen geven
Solidworks is echter ook erg complex en ik kan nu nog maar een zout korreltje daarvan :)

Btw mooie helicopter XD ziet er lego style uit :p

Ik heb ook echter geprobeerd om er meer kleur aan te geven maar sinds een Glock in het echt
altijd/meestal of hij is gemod , in 1 kleur is, heb ik dan ook gedaan

Wel erg mooi gedaan je kon die programma wel erg goed heh ?
die helicopter is echt wel complex ik zou zoiets nooit kunnen maken :)

--------------

Ik heb btw ongeveer 4-5 uurtjes aan deze glock gewerkt , ik vin dat nog best meevalt !
Gebruikersavatar
nolfke
Berichten: 251
Lid geworden op: 11 nov 2009 18:33
Locatie: Zulte
Contacteer:

Re: Mijn eerste zelf gemaakte tekening in Solidworks

Bericht door nolfke »

Dank je, als ervaren tekenaar was ik al lang op zoek naar iemand die solidworks en inventor kan vergelijken en mij zeggen welk pakket te kiezen.(solidworks dus als winnaar)
Ik ben van plan met mijn frees en draaibank later vliegers en helikopters samen te stellen.
In feite al lang een droom maar bleef zo lang in de kast. (werk, kinderen enz enz)
Ik ben blij om iemand te vinden op het forum met zelfde interesses.
Met vriendelijke groeten,

Nolfke
CnC-Be
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 dec 2010 11:37

Re: Mijn eerste zelf gemaakte tekening in Solidworks

Bericht door CnC-Be »

Heb nu wat veranderingen gedaan met kleur en materiaal soort

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

de lader , knopen , hand greep grip etc
gixxer-harry
Berichten: 135
Lid geworden op: 31 mei 2010 17:14

Re: Mijn eerste zelf gemaakte tekening in Solidworks

Bericht door gixxer-harry »

Even een hele stomme vraag over solidworks..........hoe teken ik schroefdraad op een as?
Het is algemeen bekend dat ik heel vaak fouten maak
Gebruikersavatar
xp7amrkr
Berichten: 203
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:46
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Mijn eerste zelf gemaakte tekening in Solidworks

Bericht door xp7amrkr »

Het ziet er al wat beter uit!

In je style manager (rechter kant van het scherm) kan je dus kleuren en materiaal stijlen aan je model toevoegen. De kleur uit het rechter deel van je sleep je naar je model, en dan kan je kiezen of het op het model, feature of vlak die kleur toe wilt kennen.

Als je in SolidWorks naar Tools > Add-Ins gaat, moet je PhotoView 360 aanvingen (ook bij opstart). Als het goed is heb je dan een nieuwe tab bij je SolidWorks interface, genaamd PhotoView. Hier kan je renders mee maken, moet je maar eens mee spelen. Raad je wel aan je scene dan te veranderen in een Studio Scene of een Presentation Scene, dan zijn de belichtingen en reflecties vaak een stuk beter.

Als je wilt kan ik zelf ook eventjes kijken of ik er een mooie render van kan maken, dan kan ik jou doorgeven met welke materialen en kleuren ik dat gedaan heb, leer je ook weer wat 8)
gixxer-harry schreef:Even een hele stomme vraag over solidworks..........hoe teken ik schroefdraad op een as?
Dat kan dus niet! Dat vind ik echt een van de grote gemissen aan SolidWorks! In een drawing file (technische tekening) kan je aangeven dat ergens draad op zit, maar een feature waarmee ook inwendig schroefdraad te maken is, is er niet.
gixxer-harry
Berichten: 135
Lid geworden op: 31 mei 2010 17:14

Re: Mijn eerste zelf gemaakte tekening in Solidworks

Bericht door gixxer-harry »

Ah vandaar dat ik het niet kan vinden dacht dat het aan mij lag lol
Het is algemeen bekend dat ik heel vaak fouten maak
Linki
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 dec 2009 13:20
Contacteer:

Re: Mijn eerste zelf gemaakte tekening in Solidworks

Bericht door Linki »

maar een feature waarmee ook inwendig schroefdraad te maken is, is er niet.

Klik eens op "Hole Wizard"
Gebruikersavatar
xp7amrkr
Berichten: 203
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:46
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Mijn eerste zelf gemaakte tekening in Solidworks

Bericht door xp7amrkr »

Ik bedoelde dat een feature als de hole feature er niet is voor extern draad :lol:
veteq
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jun 2007 04:09
Locatie: haarlem
Contacteer:

Re: Mijn eerste zelf gemaakte tekening in Solidworks

Bericht door veteq »

Wat is het toch een mooi programma..!!
Top
CnC-Be
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 dec 2010 11:37

Re: Mijn eerste zelf gemaakte tekening in Solidworks

Bericht door CnC-Be »

Hiervoor is er echter wel een Tool voor hoor!!!! ik zal zo efe paar foto's maken hoe je dit doet!

om een uur of 19 zal ik die maken :)


Hoe doe je die photoworks ???
Plaats reactie