censuur 2

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

roger de poger

censuur 2

Bericht door roger de poger »

Als starter van dit topic had ik graag de kans gehad nog te reageren voor de handel op slot gaat.

Ik ben het met je eens dat het er hier soms erg ruig aan toegaat. Je maakt een -helpende- opmerking en voor je het weet ben je in een oeverloze discussie beland omdat je een komma vergeten bent in je tekst... Ik constateer enorm lange tenen en grote ego's op dit platform en zal me daar vast ook wel schuldig aan maken bij vlagen. Het deels anonieme karakter zal daar zeker aan bijdragen.
Het is ook moeilijk om on-topic te blijven omdat gestelde vragen en oplossingen snel topic-overschrijdend zijn. De Citeer- en Reageerknop zijn immers zo gevonden, en met al die mensen die meelezen...

Ik ben het echter niet eens met de wijze waarop de mod's gepleegd worden. Dit ging wel met een heel erg botte bijl. Hoe dat anders moet is mij ook een raadsel. Zoals gesteld heb je er in no-time een dagtaak aan. Dat is wèl de consequentie als je jezelf als moderator opgeeft. Is het een plan om meer moderators aan te stellen?

Op verzoek hou ik mijn account nog even aan :| Er zit hier een hoop kennis over en weer. Zou hoe dan ook zonde zijn jezelf daarvan buiten te sluiten. ik denk dat iedereen es goed bij zichzelf te rade moet gaan VOOR er op Versturen wordt gedrukt.... (wat ik nu ga doen, en ja; ik sta hierachter...)
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: censuur 2

Bericht door create »

ik denk dat iedereen es goed bij zichzelf te rade moet gaan VOOR er op Versturen wordt gedrukt....
Kijk dit is een mooie zin, en dat is ook zo!!
Dit ging wel met een heel erg botte bijl
Dit zijn we nu al aan het bespreken hoe we dat wat menselijker kunnen verwijderen ;-)

Het hele bericht sta ik volledig achter, dank voor je bericht.

Ik laat deze even open, maar als het uit de hand loopt dan....... :lol:

greetz Create
Gebruikersavatar
xp7amrkr
Berichten: 203
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:46
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: censuur 2

Bericht door xp7amrkr »

Kopieer deze posts in het oorspronkelijke topic, als het toch gaat over een overzichtelijk forum ;-)
Gebruikersavatar
lelieveld
Berichten: 1687
Lid geworden op: 17 mei 2009 00:10
Locatie: Oudenbosch
Contacteer:

Re: censuur 2

Bericht door lelieveld »

Ik ken nog een goede zin
Het woord is scherper dan een twee snijder
De preciese tekst in Hebreeën 4:12 :P
Vooral dat een ieder maar kan schrijven in fora,s in anonimiteit haal alle remmingen weg.
Het gebruik van de smiley,s kan ook de spanning weg nemen uit een verhaal of opmerking.

ga morgen mijn X -trapezium as ombouwen naar kogelomloop in de BF30
alle voorbereidingen zijn klaar
grt
Bert
Spreiding van Kennis Macht en Kapitaal
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: censuur 2

Bericht door andrefc101 »

lelieveld schreef:Hebreeën 4:12
Is dit G-Code? :lol:

Roger, ik ben blij dat je je opgave nog even vooruitschuift.
Ik ben het (voor het grootste deel) met je eens, maar de manier waarop zo nu en dan gereageerd wordt, vereist wel enige modificatie. Ik druk het maar zeer voorzichtig uit.
En tenslotte zijn "onze" modeficators ook maar hobyisten!
En mannen: een forum door en voor CNC liefhebbers, gebruik en respecteer elkaars kunnen.
Insp
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 mar 2010 17:21
Contacteer:

Re: censuur 2

Bericht door Insp »

Na mijn mening wordt er te zwaar getild aan "off-topic".
Wanneer dit wel echt gebeurt, dan moet naar mijn mening een opperator het topic splitsen in twee topics.
Of wanneer het oorspronkelijke onderwerp eigenlijk al besproken is het op z'n beloop laten gaan.
Rene
Berichten: 302
Lid geworden op: 27 aug 2007 10:20
Contacteer:

Re: censuur 2

Bericht door Rene »

Ik erger mij mateloos aan afsnauwende opmerkingen die gemaakt worden op het forum. :x
In die gevallen mag er van mij gewoon een bericht worden verwijderd. Jammer voor diegene die een afsnauwende of respectloos bericht heeft geplaatst. Fijn voor diegene waarover het ging.

Ik vind de moderators goed bezig...

Het afsplitsen van de posts vindt ik echter een goed idee.
Gebruikersavatar
joopbos
Donateur
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 mar 2008 19:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: censuur 2

Bericht door joopbos »

CNC'ers zijn net mensen.
Zoveel CNC'ers zoveel meningen zoveel verschillende, emotionele, reacties op berichten.

Het toverwoord is verdraagzaamheid.

Keep posting

Joop
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: censuur 2

Bericht door Erik »

roger de poger schreef:... Je maakt een -helpende- opmerking en voor je het weet ben je in een oeverloze discussie beland omdat je een komma vergeten bent in je tekst... Ik constateer enorm lange tenen en grote ego's op dit platform en zal me daar vast ook wel schuldig aan maken bij vlagen. Het deels anonieme karakter zal daar zeker aan bijdragen.....
Ik ben het echter niet eens met de wijze waarop de mod's gepleegd worden. Dit ging wel met een heel erg botte bijl. Hoe dat anders moet is mij ook een raadsel. .....
lelieveld schreef: Het gebruik van de smiley,s kan ook de spanning weg nemen uit een verhaal of opmerking.
andrefc101 schreef:...maar de manier waarop zo nu en dan gereageerd wordt, vereist wel enige modificatie. Ik druk het maar zeer voorzichtig uit....
Rene schreef:Ik erger mij mateloos aan afsnauwende opmerkingen die gemaakt worden op het forum.
Bovenstaande quotes zijn precies waar het ons als moderators om draait. Ons enige doel is een overzichtelijk forum met een plezierige sfeer, niets meer of niets minder. De laatste tijd gaat de sfeer hier een beetje achteruit en wij proberen hier iets aan te doen. Op welke manier dat zou moeten is een hekel punt.

Eerst hebben we het geprobeerd door een berichtje te plaatsen met een verzoek om dit of dat niet meer te doen. Dit werd soms opgevat als "publiekelijk aan de schandpaal nagelen" wat dus meerdere boze forumleden als gevolg had. Als alternatief hadden we bedacht om botweg de foute opmerkingen te verwijderen zonder verdere mededelingen. Een overzichtelijk en plezierig forum was het gevolg maar ook deze reactie van Roger ;-) was het gevolg. Volgende actie die we bedacht hebben is een bericht censureren, maar dan wel duidelijk vermelden dat er geknipt is in een bericht;
[modedit]Lullige opmerking verwijderd[/modedit] of iets dergelijks.

De moderators zijn ook maar goed bedoelende amateurs. Zeg maar wat je van de 3 opties vind of verzin een nog beter alternatief om dit forum overzichtelijk en plezierigte houden.
Gr.

Erik
Gebruikersavatar
xp7amrkr
Berichten: 203
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:46
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: censuur 2

Bericht door xp7amrkr »

Erik schreef:Volgende actie die we bedacht hebben is een bericht censureren, maar dan wel duidelijk vermelden dat er geknipt is in een bericht;
[modedit]Lullige opmerking verwijderd[/modedit] of iets dergelijks.

De moderators zijn ook maar goed bedoelende amateurs. Zeg maar wat je van de 3 opties vind of verzin een nog beter alternatief om dit forum overzichtelijk en plezierigte houden.
Kijk, dat is goed nieuws! Ik vermoed ook dat veel mensen niet eens doorhebben dat ze zich 'misdragen' of op een andere manier een mindere bijdrage leveren. Op deze manier kan jijzelf als poster zien waarom een moderator ingegrepen heeft, en dat moet het geheel een stuk overzichtelijker houden.

Mooi besluit!
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: censuur 2

Bericht door Erik »

Het besluit is nog niet genomen. Eerst de reacties afwachten op dit bericht en van de andere mods.
Gr.

Erik
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4051
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: censuur 2

Bericht door Mcgyver »

inderdaad...
Op deze manier kan jijzelf als poster zien waarom een moderator ingegrepen heeft
als poster weet je precies wat je hebt geschreven... en als iets is verwijderd weet je ook dat de inhoud niet helemaal was zoals het zou moeten zijn... in mijn ogen zou dat alsnog betekenen dat een forumlid publiekelijk word beticht...das nou precies hetgene waar wij als mods tegenaan lopen tegen dit soort dillema's... maar goed... ons als mods maakt het niet uit... wij willen ook alleen maar een fijne sfeer en wij doen heel veel om dit zo te houden...

desalniettemin ... we are not the badguys :lol: en laten we dit forum een fijne plek maken met zn allen .. want we zijn hier met 1 gemeenschappelijke reden en das cnc... ;-)
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: censuur 2

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ik modereer zelf op een ander Forum, met heel wat meer leden dan hier.. wij hanteren daar de volgende "tactiek":
als iemand iets plaatst wat Off-topic is, dan wordt daar in het topic door een Mod aangegeven dat het weer ON topic verder moet gaan, gebeurt dat niet.. wordt het topic gesloten tot de topicstarter weer iets relevants te melden heeft

als er Discussies/moddergooierij in een topic ontstaat... wordt het topic gesloten, met een mededeling van de reden naar de Topicstarter (en soms ook algemeen in het topic door de moderator)
de moderators hebben dan de tijd/ruimte om de boel op te schonen, en daarna wordt het topic heropend.

als iemand iets plaatst wat ongepast is, dan krijgt die persoon een PB'tje met de mededeling dat zijn post niet geaccepteerd wordt ( omdat het in strijd is met de regels ), en dat het wordt aangepast. een mod kan er dan ook voor kiezen een "aantekening" in het profiel van die gebruiker te maken, en als iemand in korte tijd meerdere "aantekingen" verzameld, wordt zijn profiel voor een periode van 1 maand geblokkeerd ( bezinningsperiode ) gaat ie daarna nog een keer in de fout, wordt zijn profiel definitief geblokkeerd (alsmede zijn IP adres)

Nou lijken dit vrij verstrekkende maatregelen, maar ik heb als Moderator daar al heel wat klaag en zeik mails van leden mogen ontvangen.. tot dreigbrieven aan toe.. daarom treden we daar hard op tegen hardleerse types..

iets wat je ook tegenkomt als Moderator.. je tikt iemand op de vingers, en dan krijg je een reactie in de trant van "jamaar.. dat wist ik niet.. ".. jammer dan.. 't staat in de Forumregels.. en die kun je (moet je) lezen als je je registreert..

waar ik persoonlijk wel jeuk op onbereikbare plaatsen van krijg is éérst roepen dat je "Vertrekt", maar dan toch uiteindelijk blijft hangen.. wil je weg?.. ga dan weg, maar val de overige forumleden er niet mee lastig.. JOUW beslissing.. Ik heb als mod al genoeg van zulke berichten gezien op 't forum waar ik modereer.. en meestal loopt dat uit op gezeik, dus bergen werk voor de mods..

Heb je kritiek op het werk van de Mods, meld dat bij ze middels een PB, niet door "op een groentekissie te gaan staan" en het in het openbaar rond te roepen..

de één vind de mods te streng, de ander vind het goed wat ze doen, ik heb daar mijn mening over.. maar die ventileer ik niet hier.. die mail ik wel aan de Mods..
Fredsan
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jul 2010 09:42
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: censuur 2

Bericht door Fredsan »

[modedit]Lullige opmerking verwijderd[/modedit] of iets dergelijks.

Ik zou dat 'lullige' weglaten, opmerking verwijderd lijkt mij voldoende.
Gesloten