Ik zit op diverse websites te kijken naar de Drylin WS10-40 rails die bij igus lineairgeleidingen horen, maar op het ene plaatje zijn de ronde rails dicht (massief) en op de andere zijn ze hol...
Damen heeft zelfs beide soorten door elkaar in gebruik
Is de holle variant nu een ander type, of heeft damen nu een oude foto online staan ?
Voor zover ik het kan terugvinden:
Die met de holle as is een geëxtrudeerd profiel, die met volle assen zou een RVS uitvoering zijn (duurder en zwaarder).
Het is het recht van ieder individu om zijn eigen fouten te maken (al zijn ze nog zo stom).
Heeft gewoon te maken met afmetingen, de holle uitvoering is voor zover ik kan zien een type groter. Kijk maar eens in het CAD gedeelte op de site van igus.
Vaak zijn de afbeeldingen ook bedoeld voor een globale indruk.
Ik kan me wel voorstellen dat wel of niet hol een rol speelt wanneer het de bedoeling is om bijvoorbeeld het gat te gebruiken als draad doorvoer.
binnenkort heb ik een hele set over van deze geleidingen. De kleine maat is massief, grotere hol. Heeft volgens mij met de produceerbaarheid te maken. In feite voegt een massieve kern niet zo veel toe aan de sterkte en stijfheid.
Clements: ik ben ook nog opzoek naar 4 stukken 350mm enkel of dubbel (dan maar 2 stukken) en 4 glijblokken
dus als je nog wat over heb ,neem ik ze graag van je over
ik zal jullie beiden even een pb sturen met wat ik destijds heb gekocht.
Ik heb nu net deze week een aantal lineaire kogel rails binnen gekregen, ik moet mijn machine nog herontwerpen en ombouwen, heb nog niet echt een vaste planning.
Ik struikel eigenlijk toevallig dit draadje in, moet het perse WS10-40 zijn of mag het ook WS16-60 zijn?
Ik heb nog drie nieuwe lengtes met geleiders liggen: http://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f=20&t=6887
Ik ben zelf ook aan het denken om dit materiaal te gebruiken. Maar weet niet goed of het een goede keuze is.
Mijn systeempje wordt niet echt groot (buiten maten 340mm x 440mm).
Ik zou graag jullie ervaringen willen horen. En misschien hebben jullie een filmpje?