chinese leeser

Op verzoek kan iedereen die iets wil laten zien dat te maken heeft met alles wat met cnc-techniek te maken heeft .
Maar!!!: foto's mogen maximaal 640 x 480 zijn. Zo komen de foto`s er goed op en raakt de surfer niet gauw vol.

Moderator: Moderators

zeeschuim

chinese leeser

Bericht door zeeschuim »

sinds kort ben ik de eigenaar van een Chinese laser, en dit is een resultaat.
Een brok Azobe en een oversizede vloertegel, veel zweet en ... ruig taalgebruik, plus de laser.7371
cocodile
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2007 08:46
Contacteer:

Re: chinese leeser

Bericht door cocodile »

Ziet er puik uit, hoeveel Watt is je laser?
En heb je het hout ook gelaserd?
Laatst gewijzigd door cocodile op 06 mei 2013 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
zeeschuim

Re: chinese leeser

Bericht door zeeschuim »

60watten
cocodile
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2007 08:46
Contacteer:

Re: chinese leeser

Bericht door cocodile »

En wat kost dat nou? Loont het nog de moeite om er zelf tegenaan te gaan bouwen?
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: chinese leeser

Bericht door audiomanics »

cocodile schreef:En wat kost dat nou? Loont het nog de moeite om er zelf tegenaan te gaan bouwen?
Kan ik vrij kort over zijn: nee..
Maar als je wil weten hoe een laser werkt, keuze wil hebben in de gebruiktte (waarschijnlijk duurdere) materialen en eventuele "storingen" snel wil pinpointen, dan moet je zelf gaan bouwen.. maar kopen is makkelijker

@zeeschuim: is vast geen klein tafelmodelletje... En dat gegodver+zweet kreeg je vast niet van het laseren.. :lol:

wel geinig, een tafel die je met een kompas moet uitlijnen....(of niet)

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Kees Moret

Re: chinese leeser

Bericht door Kees Moret »

zeeschuim schreef:sinds kort ben ik de eigenaar van een Chinese laser,
Foto??
zeeschuim

Re: chinese leeser

Bericht door zeeschuim »

hier nog maagdelijk , net uit zijn kistje.

7382
cocodile
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2007 08:46
Contacteer:

Re: chinese leeser

Bericht door cocodile »

Kan ik vrij kort over zijn: nee..
Ha Kees, gezien de tijd die jij (en anderen) heb(ben)(t) geinvesteerd, zeer zeker niet, bedoelde eigenlijk meer van of de prijs van de losse parts een beetje overeen komt met een K&K masjien.
Gelukkig bestaan domme vragen niet. :lol:

BTW, wat is de doorsnede van jouw ontladingsbuis, en wat voor gasmix gebruik je?

Naast de Kaser hebben we nu ook een Zaser, en op termijn hopelijk ook een Haser. :lol:
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: chinese leeser

Bericht door audiomanics »

cocodile schreef:
bedoelde eigenlijk meer van of de prijs van de losse parts een beetje overeen komt met een K&K masjien.
Mijn tijd kost geen geld.. ik bedoel juist dat de onderdelen bij elkaar toch net iets meer blijken te kosten dan zo'n kant en klaar ding.. maar, zoals ik al schreef, heb je dan mogelijk wel beter spul en betaal je ook voor de specifieke kennis die je opgedaan hebt.
Die Kaser, inclusief alle periferie kostte me bijna 5000 euro.. Daar kun je vast ook een chinees voor laten komen, maar haalt die ook 2m/s en accelereert die ook met 5G? Om zomaar wat te noemen.
Uitdaging blijft natuurlijk een Trotec na te bouwen en die specs ook te halen..
cocodile schreef: Gelukkig bestaan domme vragen niet. :lol:
Oh ja wel... met name retorische vragen scoren hoog..

cocodile schreef: BTW, wat is de doorsnede van jouw ontladingsbuis, en wat voor gasmix gebruik je?
65mm CO2, maar uit mijn nozzle stroomt gewoon "lugd".

Kees
Laatst gewijzigd door audiomanics op 07 mei 2013 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
zeeschuim

Re: chinese leeser

Bericht door zeeschuim »

gebruik jij ook Lasercut 5.3 Kees?
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: chinese leeser

Bericht door audiomanics »

Nee,
Wel een programma dat daar als twee druppels water op lijkt: PHCad..
Ik heb namelijk een Thunderlaser controler en ik meen dat Lasercad iets van Leethro is (ofzo), maar het komt zeer waarschijnlijk van de zelfde ontwikkelaar af.
De progammatuur heeft wat tekortkomingen maar met wat andere programma's kun je die leuk omzeilen.

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
zeeschuim

Re: chinese leeser

Bericht door zeeschuim »

Ja , dat is van leetro. Heb jij ook een dongle en kun je de machine rechtstreeks met de software aansturen?
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: chinese leeser

Bericht door audiomanics »

Ik heb geen dongle gelukkig, en ik kan de machine inderdaad rechtstreeks met de computer aansturen, maar ik zet de bestanden liever op een sticky en steek die zo in de controller. Mijn laser staat boven en beneden teken ik mijn bestanden.
Bij de laser zelf heb ik dus verder geen computer meer nodig (alleen voor het programmeren van de instellingen/parameters had ik destijds een computer nodig)

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
cocodile
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2007 08:46
Contacteer:

Re: chinese leeser

Bericht door cocodile »

Kees, ik bedoelde de dia van de inner tube, en de samenstelling van de CO2 mix, ik neem aan dat je een fles huurt?
Plaats reactie