CNCZONE.NL Portaalfrees Project (open source)

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
ovlov
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 apr 2018 13:59
Locatie: POORTUGAAL

Re: CNCZONE.NL Portaalfrees Project (open source)

Bericht door ovlov »

Hallo,

Ik ben van plan om de freesmachine te gaan bouwen zoals hij hier door jullie wordt besproken/uitgelegd vanaf stap 1.
Zelf heb ik een simpel portaal freesmachientje gebouwd en de constructie van hout. Dit werkt nu maar is verre van precies, wel met de cpu van Eding.

Ik wil beginnen met het bestellen van aluminium om de constructie te gaan bouwen. Nu heb ik het excel bestand gevonden met de opgesomde onderdelen op bladzijde 7 (BOM zip).

Is er een overzichtsafbeelding van de freesmachine zodat ik een beter beeld krijg van de positie van het te bestellen aluminium? (bijvoorveeld 7x 40x80 x800)
Wanneer ik bij ITEM de profielen selecteer kom ik uit op line 8 wat verwijst naar M8 voor de t-gleuf moeren terwijl er in de bestellijst wordt gesproken over M5 t-gleuf moeren 100 st.

Kunnen jullie mij helpen aan een link van een bedrijf waar ik een bodem plaat kan bestellen die star genoeg is omdat de link in het excel bestand niet meer werkt omdat dit inmiddels 9 jaar geleden is. 8)

Alvast bedankt
Kjelt
Donateur
Berichten: 6323
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: CNCZONE.NL Portaalfrees Project (open source)

Bericht door Kjelt »

Dit is zoals ie er ongeveer uit komt te zien:

viewtopic.php?p=143412#p143412

En zoals je daar ziet zijn de 7x 40x80 de ribben tussen de lange profielen. Die vervangen een evt. bodemplaat.
Als je kiest voor een 25mm ofzo bodemplaat en de lange profielen vanonder vast schroeft dan kun je de ribben laten vervallen.
Wel wil je voor de extra zijkrachten op te vangen dan wel de driehoeken monteren zoals die nu ook op de ribben zitten.

Wat betreft je vraag over de t-gleuf moeren. Het systeem heet inderdaad line8 of system8 (smt benaming) en voor dat systeem kun je t-gleuf moeren kopen met diverse opening/draad. Oa M5, M6 en M8. Dus als er staat M5 dan is het een t-gleuf moer voor system8 met schroefdraad M5.
ovlov
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 apr 2018 13:59
Locatie: POORTUGAAL

Re: CNCZONE.NL Portaalfrees Project (open source)

Bericht door ovlov »

Bedankt voor de snelle reactie.

Er is me nu meer duidelijk en krijg ik er ook een beter beeld van(ook visueel ingesteld :lol: )

Ik had gelezen over een hele bodemplaat omdat dit vlakker zou zijn vandaar de verwarring.

Zijn hier ook mensen die voor mij de onderdelen tegen een vergoeding de platen willen frezen aangezien mijn eigen freesmachine niet precies genoeg is??
Kjelt
Donateur
Berichten: 6323
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: CNCZONE.NL Portaalfrees Project (open source)

Bericht door Kjelt »

Zoek eens contact bij Audiomanics (Kees) die heeft daar een adresje voor.
En als dat niet lukt kun je altijd in het subforum gedeelte "werkstukken uitbesteden" een topic openen.

https://cnczone.nl/viewforum.php?f=60
ovlov
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 apr 2018 13:59
Locatie: POORTUGAAL

Re: CNCZONE.NL Portaalfrees Project (open source)

Bericht door ovlov »

Ik zal eens contact opnemen met Audiomanics (Kees).

Bedankt voor de tip!
Plaats reactie