Een vraagje

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Beun
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 mei 2014 13:32

Een vraagje

Bericht door Beun »

Hallo experts, ik zal beginnen met een korte introductie:

Ik ben Roy, student bedrijfskunde (heb ook een jaartje HBO werktuigbouw gedaan 8) ), en ik heb een vraag. Voor mijn crossbrommer heb ik een doe-het-zelf MMS (motor management systeem) in elkaar gesoldeerd, ik wil deze zomer namelijk mijn carburateur inruilen voor injectoren. Ik dacht slim te zijn en een gasklephuis van een sloopauto om te kunnen bouwen naar een inlaatspruitstuk, maar deze bleek van een legering te zijn die zich nauwelijks laat lassen. Dit zou dus een dure grap worden.

Gelukkig stond Inventor nog op mijn PC, en heb ik zelf even een inlaat setje getekend: zie hier. In dit setje passen alle onderdelen van het gasklephuis van de sloopauto (als het goed is :lol: ). Nou vraag ik me af hoe realiseerbaar het spruitstuk (hier en hier) is. Ik neem aan dat het makkelijker is om deze op te delen in stukken en in elkaar te lassen, maar ik heb geen idee waar ik op moet letten, vandaar dat ik jullie vraag. Het ontwerp kan nog aangepast worden, er is genoeg speling wat betreft de afmetingen, alleen de binnen-diameters luisteren nauw.

Jullie meningen & feedback worden op prijs gesteld

Overigens weet ik niet precies waar dit topic thuis hoort, vandaar dat ik hem hier heb geplaatst.
Swake
Donateur
Berichten: 1687
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Een vraagje

Bericht door Swake »

Jawade :shock: lekker stukje metaal, Als het al uit één stuk kan gemaakt worden, dan lijkt het me dat hier heel wat uurtjes gaan in kruipen. Een paar stukken aan elkaar lassen kan wel wat helpen (en dat lassen lijkt me geen hobby niveau meer, wel dat er hier zeker een paar zitten die het zouden kunnen), de binnenmaten zullen dan wel wat moeten bijgewerkt worden als die zo precies moet zijn.