Mooiste werkstukje?..
Moderator: Moderators
Re: Mooiste werkstukje?..
Dat is heel handig.Ziet er ook mooi strak uit.Dat mis ik nu ook nog ... een draaibankje. 
‹(•¿•)›
heb nu ook een mk1 opname ervoor gemaakt uit staal en erin geperst (beter dan schroeven) hij werkt perfect :)
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Geen werkstukje, maar gewoon een mooi plaatje...

een Frees 16 in een weldonhouder net na het commando S1000 M3 M8.
Doordat 't vrij donker is in de machine ( de lamp zit onder een laag verdroogde koelvloeistof,morgen maak ik em schoon
) kon ik met de Flitser de druppels "bevriezen"
Camera: Nikon D70 S met Sigma 80-200 op 200 mm F5.6 (volle opening voor zo min mogelijk scherptediepte) op 1/750 sec.
da's een veel te korte sluitertijd om überhaupt wat te zien op de opname, daarom heb ik 'm belicht met een Metz 30BCT 4 Flitser op Volle capaciteit

een Frees 16 in een weldonhouder net na het commando S1000 M3 M8.
Doordat 't vrij donker is in de machine ( de lamp zit onder een laag verdroogde koelvloeistof,morgen maak ik em schoon
Camera: Nikon D70 S met Sigma 80-200 op 200 mm F5.6 (volle opening voor zo min mogelijk scherptediepte) op 1/750 sec.
da's een veel te korte sluitertijd om überhaupt wat te zien op de opname, daarom heb ik 'm belicht met een Metz 30BCT 4 Flitser op Volle capaciteit
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
dankje.. ik zit er aan te denken om het nog een keer "dunnetjes" over te doen, maar dan met een diafragma van F11 ofzo, 't licht uit, en dan met meer scherptediepte op de zelfde manier belichten met de flitser, om alle druppels er scherp op te krijgen..
Fotografie is, zoals je kunt zien ook een hobby van mij..
Fotografie is, zoals je kunt zien ook een hobby van mij..
Probeer eens met een sluitertijd van 30 sec. zonder flits en met een beetje verlichting.
Zo krijg je alle bewegingen mooi te zien.De camera wel op een statief zetten en het liefst met draadontsluiter.
Zo krijg je alle bewegingen mooi te zien.De camera wel op een statief zetten en het liefst met draadontsluiter.
‹(•¿•)›
Ik denk dat dit wel effe leuk is om te laten zien..
Enige tijd geleden kwam ik dit filmpje tegen:
Ik vond het zo'n leuk kunstig dingetje dat ik besloot de maker ervan te benaderen...
Hij kon mij niet zomaar de tekeningen geven en vertelde me dat ik me moest wenden tot http://www.modelenginebuilder.com en daar een back issue opvragen (issue 17)
zo gezegd zo gedaan... 14 dollar incl verzenden neergelapt en 2 weken later lag tie in de bus..
Leuk blad trouwens met heel veel bijgeleverde bouwtekeningen en erg uitgebreid..
Dus om te beginnen mezelf maar een paar uur in de kelder opgesloten en dit is tot nu toe het resultaat...
Uiteraard nog lang niet klaar (zal wel een paar maandjes duren denk ik) maar het begin is er...

Helaas heb ik geen mogelijkheid kopieen te maken van de tekeningen... dus als je interesse hebt kan je ze bestellen op bovenstaand url..
Enige tijd geleden kwam ik dit filmpje tegen:
Ik vond het zo'n leuk kunstig dingetje dat ik besloot de maker ervan te benaderen...
Hij kon mij niet zomaar de tekeningen geven en vertelde me dat ik me moest wenden tot http://www.modelenginebuilder.com en daar een back issue opvragen (issue 17)
zo gezegd zo gedaan... 14 dollar incl verzenden neergelapt en 2 weken later lag tie in de bus..
Leuk blad trouwens met heel veel bijgeleverde bouwtekeningen en erg uitgebreid..
Dus om te beginnen mezelf maar een paar uur in de kelder opgesloten en dit is tot nu toe het resultaat...
Uiteraard nog lang niet klaar (zal wel een paar maandjes duren denk ik) maar het begin is er...
Helaas heb ik geen mogelijkheid kopieen te maken van de tekeningen... dus als je interesse hebt kan je ze bestellen op bovenstaand url..
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
die ziet er geinig uit :) leuk in elkaar ge-cnc't
als ik hier kijk: http://www.modelenginebuilder.com/MEB_M ... _Index.pdf zie ik dat ze nog wel leuke dingen hebben :)
jep klopt... toch sprak het v8-je me het meest aan haha
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Mooie foto's Arie, laat maar komen :)Arie Kabaalstra schreef:Geen werkstukje, maar gewoon een mooi plaatje...
Gave motoren heb je daarMcgyver schreef:jep klopt... toch sprak het v8-je me het meest aan haha
geweldig topic dit.
alle blz. net doorgelezen
en niet eens moe geworden
wel eens tijd voor een update hier denk ik
alle blz. net doorgelezen
en niet eens moe geworden
wel eens tijd voor een update hier denk ik