Even voorstellen:
Docent wiskunde en parttime controller bij een aannemersbedrijf met een leeftijd van 54 jaar.
Ik ben nu bijna twee jaar bezig met het ontwerpen van een cnc machine met een bereik van ong. 1200mmx800mmx200mm.
Ondertussen heb ik de besturing bij elkaar gesprokkeld en gebouwd. Iets te veel "spaghetti" voor m'n gevoel, maar hij werkt! (en een beetje overdimensionering op de 48v voeding)
Ik heb veel baat gehad bij het lezen van de vele onderwerpen in het forum. Dank daarvoor!
X- en Y-as ga ik aandrijven met 3 nema24 motoren 4Nm van stepperonline, Z-as nema23 2Nm; alles closedloop.
Maar nu de mechanica. Ik wil met extrusieprofielen bouwen van 80x80mm. Veel gezocht en gevonden, o.a. via cnczone, maar het is lastig om binnen mijn budget te blijven. Zeker nu ik de kogelomloopspindels bij Damencnc ga bestellen. Niet de goedkoopste, maar wel betrouwbaar. Heeft iemand nog een "linkje" naar een leverancier die ik nog niet gevonden heb m.b.t. de extrusieprofielen?
Het grootste knelpunt is nu dat ik geen cnc-machine heb die ik wel nodig heb om de benodigde aluminium onderdelen te maken. Nu heb ik her en der gelezen dat er mensen op het forum zijn die dat wel kunnen. Kan iemand van jullie dat of kan iemand een aanbeveling doen?
Deze plaat had ik in gedachte.
https://onlinealuminium.nl/gegoten-plaa ... m-x-600mm/
Gevonden via cnczone
Verder wil ik nog even kwijt dat ik erg gelukkig wordt van cnczone en alle enthousiasme en input!
Groet,
Jeroen