Het opberghok, met de buitenmaat van 300 x 320 cm komt te staan achter in de tuin tussen mijn schuur en een bestaande bergingen van de buurman. De bestaande
overkapping gaat weg. Ik heb het plan om een fundatie te maken die rondom 4 cm binnen de buitenmaat valt en dus effectief 292 x 312 cm.
De fundatie kan ik geheel van beton storten en dan een cm of 12 dik met enkele bewapening maar ik heb ook nog een stapel grote en dikke tegels over en misschien kan
ik die op een of andere manier gebruiken. Ik dacht er aan om de fundatie 25 cm diep af te graven en daar twee dik tegels in te leggen en 5 cm cement zand vloer erover.
Zou ik daar dan nog iets van bewapening in moeten doen ijzer of glasvezel. Of is dit idee geheel af te raden?
De reden dat ik een cement of beton vloer wil is omdat het mooi vlak en egaal is. Daarop kan ik de muren van hout plaatsen en daarop weer een dak met afwatering.
Ter illustratie een foto van de huidige situatie. In de nieuwe situatie komt er ook weer een poortdeur in en aan de voorzijde een uitsparing.