Nu heb ik natuurlijk ook nog mach3 op de computer staan, het werkte niet goed samen met het board dat geleverd was met de CNC machine. Maar misschien is dat ook een mogelijkheid om in de overdenkingen mee te nemen.
Ik zeg ook maar wat ik denk.
Moderator: Moderators
Nou moet ik toegeven dat dit ver boven mijn pet gaat.serum schreef: 05 sep 2021 10:54 Om het niet te overcompliceren denk ik dat je niet aan het werk toe bent waar Kabaalstra zich mee bezig houdt.
Wat je gewoon kan doen is de suggestie die Hugo geeft; dat je de X of de Y as hiervoor gebruikt. Je kan je tekening dan gewoon plat houden, met als maat op de x of de y de pi x diameter van het materiaal dat je bewerkt.
Enige dat je aan moet passen is het aantal stappen per mm aan de controllerkant om de 4e as de juiste afstand af te laten leggen.
CamBam heeft daar een prima plugin voor, kwestie van een programma maken voor 't "uitgeslagen" werk, en dan met de Plugin 't programma "rondbuigen".serum schreef: 05 sep 2021 10:54 Je kan je tekening dan gewoon plat houden, met als maat op de x of de y de pi x diameter van het materiaal dat je bewerkt.
En ik ben geloof ik iets langer dan jij, dus misschien kan ik het van die pet van je afhalen en het handigste stukje begrijpelijk maken.
Goudgele schreef: 09 sep 2021 22:24 Top, houd ons op de hoogte. Persoonlijk ben ik erg benieuwd of er dan toch een manier is met GRBL. Zou erg interessant zijn. Ook benieuwd waar de keuze op gaat vallen, als GRBL niet mogelijk is.
Wim, nog heel veel jaren CNC plezier. En natuurlijk ook heel veel fun met je familie, dat is toch de randvoorwaarde om het andere met plezier te kunnen doen denk ik.wimfreest schreef: 11 sep 2021 11:08 Zo het heeft mijn hele leven geduurd, maar ik heb het gehaald. Vandaag is het 75 jaar geleden dat ik geboren ben. Dus de tafel staat vol met lekkers.
Nadeel de komende tijd weer aan de lijn denken.
Ik denk met weemoed terug aan mijn jonge jaren dat ik net zo veel lekkere dingen kon eten als ik wilde zonder ook maar een grammetje aan te komen.
Maar vandaag doe ik net of ik nog 20 ben.![]()
![]()
![]()
![]()
Van harte Wim! Kwaliteit van de verjaardag is evenredig met de kwantiteit en kwaliteit van het genoten gebak. Dus ga ervoor, laat niets je tegenhouden. In de komende weken houd je tussendoor wat balansdagen, loop je met een ommetje naar de supermarkt en kom je lichter uit de strijd dan dat je erin bent gegaan. Veel plezier!wimfreest schreef: 11 sep 2021 11:08 Zo het heeft mijn hele leven geduurd, maar ik heb het gehaald. Vandaag is het 75 jaar geleden dat ik geboren ben. Dus de tafel staat vol met lekkers.
Nadeel de komende tijd weer aan de lijn denken.
Ik denk met weemoed terug aan mijn jonge jaren dat ik net zo veel lekkere dingen kon eten als ik wilde zonder ook maar een grammetje aan te komen.
Maar vandaag doe ik net of ik nog 20 ben.![]()
![]()
![]()
![]()