Momenteel zit ik een beetje te prutsen in VB.NET (Visual Studio 2019), ik wil een G-code Editortje maken voor de EMCOturn 120.
Ik ben al een heel eind gekomen.. 'k heb zelfs al voor elkaar gekregen dat de 12 softkeys onderin het scherm "meerekken" met de GUI als ik het maximaliseer.. de middelste 4 blijven in het midden, de rechter schuiven mee met de rechterkant, en de linker blijven links staan.. ('k heb dit al een paar keer aangegeven bij Bert Eding, maar in EdingCNC is dit nog steeds niet het geval..
Ik ben een beetje in de stijl van de EMCO besturing gebleven, dus een zwart scherm met groene letters, bediening van het geheel met Softkeys, zodat je niet iedere keer naar een muis hoeft te grijpen.. en rechts in het scherm heb ik een paar Textboxen verstopt.. normaliter zie je ze niet, maar zodra je bijvoorbeeld een Toolchange wilt doen.. (F1), dan komen ze naar de voorgrond, en in de ene box wordt tekst getoond, en in het tweede boxje vul je de waarden in.. (die peuter ik er later wel weer uit om G-Code regels samen te stellen, da's niet heel spannend.
het probl.. de uitdaging zit em nu in het volgende.. als ik de laatste waarde heb ingevoerd, (je gaat met Enter naar de volgende regel) moet ik de invoer "bevestigen", mijn gedachte is : na elke waarde geef je "Enter", heb je de laatste gehad, druk je weer op Enter.. (dus 2 keer Enter)
en dan zou ik dus de invoer uit de tweede box om moeten gaan zetten naar de code.. en die in het programma invoeren op cursorpositie..
Hoe breng ik 't programma nu aan het verstand dat ik de inhoud van de invoerbox wil omzetten als ik 2 keer achter elkaar op Enter druk?..ik heb gezocht in Google, wel wat snippers code gevonden, maar geen van die suggesties werkt..
Als alles klaar is, dan wil ik er ook RS232 communicatie in gaan zetten.. zodat ik 1 programma heb om code te kloppen, en het daarna in de machine te schieten, of om code uit de machine meteen in de Editor te sleuren, maar dat is van later zorg..