Ja, dat is vergelijkbaar.Arie Kabaalstra schreef: 08 mar 2022 18:10 Dit bleef de afgelopen dagen een beetje in mijn achterhoofd hangen.. een "Bibliotheek" maken..
hoe doe ik dat?.. gooi ik die code dan in een apart Class die ik aan mijn nieuwe project kan toevoegen?
is dat vergelijkbaar met Modules in VB.NET?..
Dat is een goed uitgangspunt.Arie Kabaalstra schreef: 08 mar 2022 18:10 Eigenlijk wil ik de diverse zaken ook divers afhandelen.. in VB zou ik een module schrijven voor het laden en opslaan van de Code, een Module voor de Tekst Formatting en een module met de dialogen.
Code moet je zoveel mogelijk schrijven voor meerdere toepassingen. In C# zet je daarvoor de code in een class. Zo heb ik een class voor het lezen van tekst bestanden. Daarvan afgeleid, heb ik een class voor het lezen van xml bestanden. Die verschilt maar een paar regels code, o.a. voor de default extensie. Toch is het een aparte class zodat ik nooit meer hoef na te denken over welke bestandstype welke extensies heeft. Deze ( en nog enkele) classes zitten in dezelfde bibliotheek, hebben dezelfde namespace, en worden in één bestand opgeslagen.