Nu heb ik er 2 headstocks bij, 1 met een verdeelschijf eraan vast ( volgens mij nog nooit gebruikt ), daar zoek ik nog van die oliepotjes voor 2 stuks 18 mm en aan de kant waar de klauwplaat op zit/kan zit ook een grote chromen moer ( zie foto ) vraag me af wat de functie er van is.
De andere is met gewone lagers, ik zou 1 en ander uit elkaar willen halen om te reinigen, maar uit elkaar halen is meestal geen kunst, andersom vooral op de juiste manier natuurlijk wel. Deze heeft al flink wat jaartjes stil gestaan dus wil het oude vet etc etc er uit schoonmaken en nieuw vet.
Maar hoe haal je hem uit elkaar. aan de linkerkant zit een grote moer die je met de hand kunt draaien , dat geeft een ratelend geluid ??? voor mij nieuw. En hhoe makkelijk of moeilijk is het als je hem weer in elkaar zet om de juiste spanning op de lagers te krijgen.
Vind het leuk om te doen maar ook wel beetje spannend omdat ik in dit gedeelte niet helemaal thuis ben.
Verders zit er naast de riempulley ook een tandwiel, benieuwd waar die voor is ?
Als iemand nog leuk spul te koop heeft voor dit type bankje... altijd interessant