Dingenman schreef: 29 sep 2023 20:35
Over het bovenste 'groepje':
- Is het normaliter de bedoeling dat Servo ON wordt geactiveerd door de Enable van de CNC760?
Ja als je Eding opstart moet je eerst activate drukken die enabled de servos
- En waarvoor dient de Alarm clear input? Is dat noodzakelijk om de servo na een alarm te resetten of vrij te geven..? / kan dat door de 760 worden gegenereerd? Ik kan het in de handleiding van de servo ook niet terugvinden
Dan wordt het even testen, normaal als een drive in error staat moet je hem inderdaad weer heractiveren. Ik doe het zelf anders, zodra een drive in alarm schiet stoopt Eding met een M-stop melding (als je de alarm uitgangen goed doorgelust hebt naar de drive alarm of wellicht heeft de 760 voor iedere as een aparte alarm ingang , wil je even checken.
Wat ik doe is als ik een M-stop krijg kijken welke driver in de fout staat, vaak weet je het zelf al want 80% van de M stops zijn de machinist zijn fout. Dan druk ik de E-stop in die het veiligheidsrelais de-aktiveert, die op zijn beurt de-activeert via een zwaar relais de voeding van de motor drivers. Bij AC servos haal je dan via dat relais de 230V netspanning weg van de drivers. Eding meldt E-stop. Je activeert weer de E-stop waardoor bij mijn veiligheidsrelais instelling het veiligheidsrelais weer heraktiveerd na enkele secondes, die aktiveert weer het zware relais die de drivers weer aan zet.
Bij mij is de driver dan weer gereset maar mocht dit bij jou niet het geval zijn dan zul je nog een soort van single-shot schakeling op die alarm clear moeten zetten. Maar ik denk dat dit wel g3noeg is.
-
En mag ik de rest van genoemde inputs verder vergeten?
Ja
- hoe gebruik je het Servo ready signaal?
- Heb ik de laatste twee outputs (Positioning complete & Torque in-limit signal) niet nodig?
Gebruik je inderdaad niet, dit is nodig bij gebruik van bv externe glaslinealen en besturingen die een fire and forget digitaal protocol hebben, bv move X to position a dan wacht de besturing tot de servo terug meldt dat hij er is.
Eding werkt met step dir en iedere step wordt direct uitgevoerd. De berekening wordt door de pc gedaan, de stepdir en synchronisatie uitvoering door de microcontroller op de 760 kaart.